"הפועל ת"א תתקיים רק לפי הכנסותיה. הגירעון לא יגדל"

חיים רמון: "אני חולם בלילה שיבוא רוכש"; "יצרנו גירעון של 21-22 מיליון שקל" ■ "יש להפועל אוהדים מאד עשירים, אבל איש לא תורם ונותן"

חיים רמון, מבעלי מועדון הכדורגל של הפועל ת"א, כינס היום (ד') מסיבת עיתונאים במלון "הרודס" בתל-אביב, שבה סקר את השנתיים האחרונות בהן ניהל את הקבוצה (מאז שרכש אותה מידיו של אלי טביב בקיץ 2012); בנוסף, הוא פירט לגבי התוכניות לעונה הבאה, והבהיר כי יזם הנדל"ן, עידו חג'ג', ייקח את מושכות הניהול באופן משמעותי יותר.

"יצרנו גירעון של בערך 21-22 מיליון שקל לקבוצה הבוגרת, ועוד 4.5 מיליון לקבוצת נוער בשנתיים האחרונות", הודה רמון. הוא פירט שורה של גורמים שהובילו לכך - בין היתר הסכם השיווק המופחת של ההתאחדות לכדורגל מול הטוטו, קנסות שקיבלה הקבוצה בבית הדין בעקבות התפרעויות של אוהדיה, אך בעיקר "ארבעה חוזים שהיו ביני לבין שאר העולם - איתי שכטר, גילי ורמוט, אלמוג כהן ורן בן שמעון. כולם מבחינה מקצועית הם בסדר גמור, אבל אני נכנעתי להביא אותם, האחריות היא שלי".

מדוע רמון התעקש בכל זאת להחתים את שלושת השחקנים והמאמן, למרות שידע כי הם גדולים על מידותיה הכלכליות של הקבוצה? "לא הייתי צריך להישבר, אבל רציתי להחזיק את הפועל ת"א כמותג על, וכמותג על האמנתי שיבוא רוכש".

לגבי האפשרות שאכן יגיע משקיע שיוכל לסייע פיננסית להפועל ת"א, סיפר רמון: "ראיתי עשרות אנשים שכאילו התעניינו בהפועל, אבל מעט התעניינו באמת. הייתי בטוח שיבוא רוכש, אבל אף גורם לא רוצה לקנות את הקבוצה. הסכומים ממש לא גבוהים... היו רוכשים פוטנציאליים שעצרו את המשא ומתן בגלל התנהלות של חלק מהאוהדים... להפועל ת"א יש אוהדים מאד עשירים, אבל איש לא תורם ונותן".

רמון הצהיר כי העונה הבאה תוקדש לצמצום הגירעון. "הפועל ת"א תתקיים רק לפי הכנסותיה. הגירעון לא יגדל", והוסיף כי עידו חג'ג', מבעלי המניות של הקבוצה, יוביל את הניהול שלה. "לפני חודשיים-שלושה אמרתי לחג'ג', 'אתה מכין את הקבוצה לעונה הבאה'. עידו, שבאמת היה לי לעזר בשנה האחרונה בצורה שקשה לתאר, מוכן להכין את העונה הבאה, ואני מודה לו. ביקשתי לצרף אליו את בכור צבאן (בעל מניות נוסף במועדון), שגם הוא במהלך התקופה האחרונה עזר מעל ומעבר. אני נשאר בצוות, אבל עידו יהיה המוביל".

כידוע, אחד ממהלכיו הראשונים של חג'ג' היה להחתים לתפקיד המנהל המקצועי החדש של הפועל ת"א את איל ברקוביץ'. מי שצפוי לשמש כמאמן מתחתיו של ברקוביץ' הוא אסי דומב - עוזרו של בן שמעון העונה.