פרשת קצב: אודליה כרמון דורשת מגוגל למחוק אזכורים נגדה

כרמון, אחת מקורבנות תקיפותיו המיניות של משה קצב, דורשת מגוגל ישראל למחוק אזכורים פוגעניים נגדה, וזאת עקב פסיקת בית הדין האירופי לזכויות אדם

בעקבות פסיקת בית הדין האירופי לזכויות אדם מלפני כשבועיים, על אודות זכותם של אנשים "להישכח" ועל חובתה של חברת גוגל למחוק אזכורים נושנים שלהם ממנוע החיפוש - גם אודליה כרמון, אחת מקורבנות תקיפותיו המיניות של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, דורשת מגוגל ישראל למחוק אזכורים פוגעניים נגדה מגוגל ומיוטיוב.

כרמון, שהעידה במשפט שבו הורשע קצב בביצוע מעשי אונס ושורת עבירות מין, כונתה בתקופה זו "א' ממשרד התחבורה", ואולם בהמשך בחרה להיחשף ואף כתבה ספר בנושא. עם זאת, על העדות שמסרה במהלך המשפט מוטל עדיין צו איסור פרסום, כפי שהוא חל גם על יתר העדויות של הנפגעות שהעידו במשפט.

בפברואר 2011 דחה בית המשפט את בקשתה של כרמון עצמה, לצד גופי תקשורת, לפרסם את פרוטוקולי העדויות הללו לאחר שניתנה הכרעת הדין. זאת, בנימוק שיש להגן על מתלוננים בעבירות מין, לאפשר להם להעיד בחופשיות ולשמור על פרטיותם גם לאחר תום המשפט.

ועם זאת, במכתב שכתבה השבוע עו"ד טל מליק ממשרד שפטל-בקרמן, המייצגת את כרמון, למנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד, נטען כי באפריל 2013 פירסם אדם כלשהו, באתר אינטרנט פרטי שהוא מפעיל, טור בשם "אודליה כרמון והעיתונות החוקרת", הכולל לדברי מליק "הכפשות ואמירות המהוות לשון הרע כנגד אודליה כרמון".

במסגרת הטור פורסמו פרטים חסויים מתוך עדותה של כרמון בבית המשפט, לרבות ציטוטים שנאמרו על-ידי כרמון ונלקחו מתוך חקירתה. כרמון מציינת כי בעקבות פרסום הדברים באתר האינטרנט היא הגישה תלונה במשטרה כנגד מפעיל האתר.

בד-בבד, בספטמבר 2013 הועלה לאתר יוטיוב סרטון תחת הכותרת "החזייה של המאהבת של משה קצב הטריפה את דעתי", וזאת בעקבות ראיון טלוויזיוני שקיימה כרמון בתוכנית "עובדה" לרגל צאת ספרה "אשת הסוד".

עורכת דינה של כרמון מציינת כי "הסרטון הוא אוסף של הכפשות, שקרים ונאצות כנגד כרמון. מרשתי רואה בכך פגיעה חמורה בה ובמערכת המשפט, וכל זאת להשפיל ולפגוע בהם בעיני הבריות".

נוכח פסק דינו של בית הדין האירופי לזכויות אדם, שבו נפסק כי "לכל אדם הזכות להישכח", דורשת באת-כוחה של כרמון מגוגל ישראל למחוק את הסרטון המופיע ביוטיוב, וכן למנוע הופעה במנוע החיפוש של גוגל של אותם קטעים מהאתר ,"שיש בהם פרסום פרוטוקולים חסויים וביזיון בית משפט".