סולל בונה תקים מרכז תחזוקה לרכבת הקלה בגוש דן

את המכרז, שהיקפו הכספי מוערך בחצי מיליארד שקל, פרסמה נת"ע, חברת ההקמה הממשלתית של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן

חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי היא הזוכה במכרז להקמת מרכז התחזוקה והתפעול של הרכבת הקלה בגוש דן, כך נודע ל"גלובס". את המכרז, שהיקפו הכספי מוערך בחצי מיליארד שקל, פרסמה נת"ע, חברת ההקמה הממשלתית של הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. הצעתה של סולל בונה גברה על הצעותיהן של מנרב ודניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שהגיעו לגמר. הצעה רביעית, שהגישה חברת פיצרוטי האיטלקית, נפסלה בשל אי עמידה בתנאי הסף. פיצרוטי היא שותפתה של שפיר הנדסה לכריית מנהרת הרכבת בקו המהיר לירושלים. המכרז פורסם לפני חצי שנה והיה מיועד לקבלנים ישראלים.

מרכז התחזוקה והתפעול, המכונה הדיפו, ייבנה בצפון פתח תקוה, בין נחל הירקון לאם המושבות, והקמתו תארך שלוש שנים וחצי. המרכז, שתוכנן על ידי משרד האדריכלים ומתכנני הערים מן-שנער, יהיה מצויד במערכות מתקדמות לניטור האוויר, טיפול בפסולת ושמירת מי תהום. נוסף על מוסך לרכבות הקלות ייבנה במתחם מרכז שליטה שישמש גם בניין מנהלה. הבניין יוקם בהתאם לעקרונות בנייה ירוקה, תוך ניצול מרבי של אור היום לחיסכון באנרגיה.

במקביל מקדמת נת"ע את מכרז הענק לכריית המנהרות והקמת התחנות התת קרקעיות, ובחודש הבא יוגשו ההצעות למכרז לאספקת הקרונות לרכבות הקלות.

נת"ע, הנמצאת בתהליך של ארגון-מחדש, פרסמה בשבוע שעבר מכרזים לאיוש שבע משרות בכירות בחברה ובהן סמנכ"ל ביצוע, משנה למנכ"ל, ראש מטה מנכ"ל, סמנכ"ל תכנון ומנהל אגף חשבות.