יציבות במט"ח: שערו היציג של הדולר נקבע על 3.475 ש'

האירו ירד ב-0.1% ל-4.728 שקלים ■ ראש שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד: העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תתרחש במהלך הרבעון השני של שנת 2015

מסחר יציב נרשם היום (ו') בשוק המט"ח המקומי, כאשר שערו היציג של הדולר נקבע כמעט ללא שינוי ב-3.475 שקלים, בעוד האירו ירד ב-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.728 שקלים.

אתמול פורסמו בארה"ב אומדני התמ"ג המעודכנים לרבעון הראשון של השנה. הנתונים הדהימו את האנליסטים והצביעו על התכווצות חדה בשיעור של 1% בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה, הרבה מתחת לאומדן התמ"ג הראשון שהצביע על צמיחה בקצב של 0.1%. האנליסטים בשוק ציפו לצמיחה שלילית של עד כ-0.6%. זאת בעיקר בשל מזג האוויר הקשה שהשפיע על פעילות הייצור ושוק העבודה. ברבעון השני, לשם השוואה, התחזיות בשוק עומדות על קצב צמיחה שנתי של יותר מ-3%.

העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תתרחש במהלך הרבעון השני של שנת 2015, כך העריך אתמול ג'פרי לאקר, ראש שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד, בראיון שהעניק ל-CNBC. עוד אמר לאקר כי "סביר להניח צמיחה בקצב של 3%-4% ברבעון השני של השנה". עם זאת, ציין לאקר, "לפד לא תהיה תמונה מלאה בנוגע לכלכלה עד מאוחר יותר השנה".

בבנק לאומי מעריכים היום כי המשך צמצום במדיניות המוניטרית המרחיבה בארה"ב, במקביל להתאוששות הצמיחה בארה"ב במהלך הרבעון השני (לאחר נתונים חלשים לרבעון הראשון) יביאו להתחזקות של הדולר בעולם (בעיקר מול הין היפני והפרנק השוויצרי). "הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל נמשכים, אך מדיניות בנק ישראל עשויה להביא להמשך היציבות היחסית בשער החליפין של השקל מול הדולר", נכתב.