אבו מאזן מאיים: "אם ישראל תעניש אותנו - נגיב"

יו"ר הרשות הפלסטינית: "אם ישראל לא תעביר אלינו את כספי המסים, אנחנו נגיב" ■ גורם ישראלי בכיר התריע: "אחרי החתימה עם חמאס - נראה בו אחראי לירי רקטות"

אבו מאזן / צלם: רויטרס
אבו מאזן / צלם: רויטרס

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע אתמול (שבת) כי מחר תיערך ההכרזה על ממשלת האחדות בין פתח לחמאס ברמאללה. "אם ישראל תחליט על צעדי ענישה, כמו לא להעביר אלינו את כספי המסים - אנחנו נגיב", הזהיר אבו מאזן באותה נשימה.

גורם ישראלי בכיר אמר שלשום ל"אינדיפנדנט" הבריטי כי אם אבו מאזן יגיע לכדי חתימה סופית על ההסכם על אחדות, ישראל תראה בו אחראית לכל אלימות מצדו של חמאס. "מדובר במהלך שלילי מאוד וקפיצה ענקית לאחור", התריע הגורם.

לדבריו, ברגע שתוקם ממשלת אחדות ויהיה ירי של טילים מעזה על ישראל "אבו מאזן לא יוכל להגיד יותר שהוא אינו אחראי, ולישראל תהיה כל זכות לראות בו כאחראי". הוא הדגיש כי "ישראל לא תנהל ומשא ומתן עם הממשלה שתקום, המחוייבת להשמדתה של מדינת ישראל".

מוקדם יותר אמר שליחו של אבו מאזן לשיחות הפיוס עם חמאס, כי הדיונים על הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית כמעט הסתיימו, והממשלה תוכרז ברמאללה כבר מחר אצל יו"ר הרשות.

"כמו שהעולם כיבד את העלייה של הימין לשלטון בישראל ב-1977, כך אנחנו מצפים שאתם תכבדו כל החלטה שיקבל העם הפלסטיני. נערוך בחירות חופשיות ונקיות מזיופים", הצהיר אתמול אבו מאזן.

יו"ר הרשות ציין כי עד הבחירות, תשלוט ממשלה של עצמאיים וטכנוקרטים. "אף אחד לא יהיה מפתח או מחמאס, אפילו אני בעצמי לא אהיה ראש הממשלה בגלל שאני מזוהה. איש לא אמור להיות מזוהה. הממשלה תמשיך לשלוט עד הבחירות".