הבונוסים של שחקני ברזיל, צרפת ואנגליה עבור זכייה במונדיאל

הנפת גביע העולם הקרוב תסדר קופה לא רעה לשחקני הנבחרות, אך עדיין יהיה מדובר על סכומים שמתגמדים לעומת שכרם בקבוצות; למה זה ככה?

ניימאר / צלם: רויטרס
ניימאר / צלם: רויטרס

כל אחד מ-23 שחקני סגל נבחרת ברזיל למונדיאל ייזכה בבונוס אישי של 330 אלף אירו, במידה וה"סלסאו" יצליחו לזכות בגביע העולמי. כך מפרסם אתר עסקי הספורט Sportune. למרות שמדובר על סכום מכובד לכל הדעות - הוא בוודאי לא יהיה מאד משמעותי עבור כוכבים כמו ניימאר (ברצלונה) או טיאגו סילבה (פ.ס.ז'), לדוגמה, שמרוויחים למעלה מ-10 מיליון אירו בשנה בקבוצות שלהם.

אגב, מקום נוסף בו המענקים עבור זכייה בגביע העולמי מתגמדים לעומת השכר שמרוויחים מרבית השחקנים, הוא אנגליה: לכדורגלני "שלושת האריות" יחלקו, על-פי העיתון "דיילי מייל", 350 אלף ליש"ט (כ-430 אלף אירו) בגין הנפת הגביע בברזיל, כמעט כמו השכר השבועי של וויין רוני במנצ'סטר יונייטד (כ-300 אלף ליש"ט).

בדומה לברזילאים, גם שחקני נבחרת צרפת יקבל כ-330 אלף אירו כ"א עבור הגשמת חלום הזכייה במונדיאל.

למה זה בכלל ככה? ההבדלים הללו נובעים מהיותו של כדורגל המועדונים "מופרט" ושייך לבעלי הון עשירים. לעומת זאת, מרבית התאחדויות הכדורגל, שמפעילות את הנבחרות - רחוקות מלהיות ארגונים מסודרים כלכלית, ובדרך כלל מסתמכות על מימון של המדינה. ולכן, גם לא התקבעו מעולם נורמות של תשלומים גבוהים יתר על המידה לשחקנים שמגיעים להישגים במדי הנבחרת.

אגב, שחקני הזוכה במונדיאל 2010, ספרד, נהנו כל אחד ממענק של 600 אלף אירו.