כנס המפתחים של אפל: מערכות הפעלה חדשות לאייפון ולמק

(עדכון) אפל הציגה הערב את מערכת ההפעלה החדשה של מחשבי המק - יוסמטי, ואת זו של האייפון, ה-iOS 8, שכוללת שיפור במייל ובקבלת המסרונים ■ אפל הציגה בנוסף יישום חדש לניטור הבריאות ויישום שיתוף משפחתי

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

לאחר חודשים ארוכים של שמועות, עלה הערב (ב') מנכ"ל אפל, טים קוק לבמה בסן פרנסיסקו בכנס המפתחים WWDC והכריז על החידושים הצפויים להגיע מצד החברה בתקופה הקרובה. אייפון 6, אייפדים או שעון חכם לא היו כאן, אבל חידושים מלהיבים ל-iOS 8 ולמערכת ההפעלה הבאה למק דווקא היו.

החידושים ב-iOS 8 כוללים: שיפורים במייל, למשל, אפשרות לסמן מיילים שדורשים התייחסות נוספת או למחוק אותם בהחלקת אצבע. ישנה גם אפשרות להחליק את המייל לתחתית המסך, כך שניתן להמשיך לקרוא מייל אחר, כאשר המייל הקודם נמצא במקום נגיש. עוד שדרוג הוא בקבלת מסרונים, כך שניתן לענות להם גם שנמצאים ביישום אחר במכשיר.

אפל הציגה בנוסף גם יכולת הקלדה חדשה, ה-QuickType שמוסיפה חיזוי למילים בעת הקלדת מסרון. השירות תומך באנגלית ושפות נוספות, אבל לא בעברית. יישום ההודעות קיבל אופציה ל-Tap To Talk שהוא בעצם גרסה משוכללת לווקי טוקי, המאפשר להקליט קבצי אודיו קצרים ולשלוח אותם במהירות לחבר. היכולת הזו מאפשרת גם שליחת תמונות או וידיאו באותה תצורה דרך הודעות.

יישומי בריאות ומשפחה

לאחר מכן אפל עברה להציג יישום חדש בשם Health, שיודע לנטר מידע על הבריאות של המשתמש, כמו שריפת קלוריות או שינה. ה-Health יודע לעבוד עם אפליקציות צד שלישי, כגון זו של נייקי.

עוד יישום שהציגה אפל הוא FamilySharing, המאפשר ליצור זרם תמונות או לוח שנה משותף בין בני המשפחה. יכולת נוספת שמאפשר היישום היא למצוא על המפה את מיקום האייפונים של הילדים, בשביל לדעת היכן הם. אפל גם מאפשרת לשתף את כל הרכישות של השירים, סרטים, ספרים שנרכשו מהאייטיונס בין בני המשפחה. חידוש שהורים יאהבו במיוחד, מתרחש כאשר הילד רוצה לרכוש אפליקציה, ההורה מקבל התראה שדורשת ממנו לאשר את הרכישה. Family Sharing עובד עם עד 6 בני משפחה, שמשלמים מאותו כרטיס אשראי.

אפל הוסיפה גם אפשרות לשלב מקלדות צד שלישי באייפון וגם ויכולת לחבר את מנגנון זיהוי טביעת האצבע עם אפליקציות צד שלישי. בעולם הבתים החכמים, אפל מאפשרת לשלוט בתאורה החכמה, התרמוסטט או דלת המוסך באמצעות האייפון וגם בעזרת סירי. ניתן יהיה להוריד את iOS 8 בסתיו הקרוב.

קוק "יורד" על גוגל ומציג את היוסמטי

קוק לא ויתר במהלך האירוע על הזדמנות להתנגח בגוגל ואמר שלאייפון הגיעו משתמשים חדשים רבים בשנה האחרונה, שלא החזיקו אייפון בעבר."משתמשים שקנו אנדרואיד בטעות, החליטו לעבור לאייפון". קוק לא התאפק וירד שוב על גוגל, לדבריו רק 9% ממשתמשי אנדרואיד עדכנו לגרסה האחרונה של קיטקט, בעוד ש-89% מבעלי האייפון כבר עברו ל-iOS7.

מערכת ההפעלה ההחדשה למחשבי מק היא - יוסמטי (על שם הפארק). הממשק זכה לעיצוב מלוטש ונקי יותר. כך למשל, הטפט משפיע על גוון החלונות שנפתחים והאייקונים קיבלו שדרוג במראה. חידושים אחרים הם במרכז ההתראות, שמציג בצורה מלאה את הלוח שנה של אותו יום, כולל אפשרות להוסיף ווידג'טים (מיני יישומים). תוכנת המייל קיבלה עיצוב בסגנון של מערכת ההפעלה החדשה, אחד החידושים הוא Mail Drop שאמור לפתור בעיה שהמשתמש לא יכול לקבל מיילים גדולים מידי. השירות מעלה את הקובץ לענן של אפל ומעביר אותו לאחר מכן לנמען. הקובץ יכול להגיע עד לגודל של 5 ג'יגה.

שיחות מהאייפון במק

עוד חידוש ביוסמיטי הוא HandOff, שמאפשר להתחיל לכתוב מייל או מסמך על האייפון וברגע שהמשתמש מתקרב למחשב מק, ניתן בלחיצת כפתור להמשיך את הפעולה מאותו מקום על המכשיר השני. אפל גם שילבה אפשרות להתחבר לקו האינטרנט של האייפון בלחיצת כפתור דרך המחשב, מבלי לגעת פיזית באייפון. אחד החידושים המלהיבים ביוסימיטי הוא האפשרות לקבל התראות על שיחות בטלפון על המק ולענות להם על המחשב. בצורה הזו, האייפון יכול לשבת בחדר אחר בבית מחובר למטען והמשתמש יכול לעבוד על המק, מבלי שהמכשירים קרובים אחד לשני.

יוסימטי תגיע למשתמשים בסתיו הקרוב והיא תינתן להורדה בחינם.

לדברי קוק, בזמן שתעשיית המחשבים (פי.סי) ירדה במכירות בשנה האחרונה ב-5%, המכירות של מחשבי המק עלו ב-12%. קוק כמובן החליט לצחוק על היריבה - מיקרוסופט, כאשר סיפר שקצב האימוץ של חלונות 8 עומד על 14% לעומת 51% במערכת ההפעלה מאווריק של אפל. עוד ציין קוק, שחלונות 8 הגיעה לחנויות שנה לפני מאווריק.