פיליפס מתחרה על הפעלת חממה: "מחויבים לביומד בארץ"

פיליפס יצרה שת"פ עם טבע, על מנת להתחרות על הפעלת חממה טכנולוגית של המדען הראשי ■ מנכ"ל פיליפס ישראל, גווידו פרדו-רוקאוס: "החממה לא תגביל עצמה לעיסוק רק בתרופות או רק במכשור רפואי"

תאגיד פיליפס הוא אחד הגופים הבינלאומיים הבולטים בפעילותם בישראל. לחברה יש מאות עובדים במרכז הפיתוח בחיפה ושיתופי פעולה ענפים עם התעשייה המקומית. פיליפס משתפת פעולה עם חברת Realview, שמאפשרת לצפות בהולוגרמות של תמונות הדמיה מעל מיטת החולה; עם p-cure, שפועלת יחד עם פיליפס קליבלנד בפיתוח מכשירים להקרנות באמצעות פרוטונים (שהם זולים משמעותית מן הציוד הקיים); לחברה יש הסכם שיווק ביפן עם איתמר מדיקל ואלה כאמור רק חלק מהדוגמאות.

בימים אלה פיליפס יצרה שת"פ עם חברת התרופות טבע, על מנת להתחרות על הפעלת חממה טכנולוגית של המדען הראשי. "זה משלים את המחויבות של פיליפס לקהילת הביומד בארץ", אומר מנכ"ל פיליפס ישראל, גווידו פרדו-רוקאוס. "החממה לא תגביל עצמה לעיסוק רק בתרופות או רק במכשור רפואי".

השילוב בין הדמיה מדויקת, טיפול בבית הלקוח, פתרונות דיגיטליים לרפואה ותרופות גנריות ואינובטיביות - כל היכולות שמציע השילוב בין פיליפס וטבע - אמור לקדם בצורה הטובה ביותר את הרפואה המותאמת אישית. "אצל המטופלים כבר קיים הטשטוש בין אבחון וטיפול, בין מכשור רפואי לתרופה. כבר הגיע הזמן שאנחנו, החברות, נצעד אחריהם. אנחנו מבינים שבעשור הבא נגיע למקום שונה".

לאחרונה מינתה פיליפס ישראל איש פיתוח עסקי שתפקידו לחפש שיתופי פעולה נוספים, גם מחוץ לפעילות הפוטנציאלית של החממה.

"הממשלה בישראל תומכת היום בעיקר בשני תחומים - ביומד וסייבר/ אינטרנט", אומר פרדו-רוקאוס, "אבל בתחום הסייבר והאינטרנט קרנות הון הסיכון עושות היום את עבודתן נאמנה ואין שם כשל שוק. לכן הייתי רוצה לראות את ההשקעה הרבה יותר דווקא בביומד".

פרדו-רוקאוס היה בעבר מנהל הפיתוח של אלסינט בישראל. הוא הגיע לפיליפס כשאלסינט פורקה ונרכשה בחלקה על ידה. הוא במקור מאיטליה, אך ישראלי כבר שנים רבות. "אתם הישראלים לא יודעים מה זה 'לא להזיז את הגבינה'", הוא אומר, בהתייחסות לספר 'מי הזיז את הגבינה שלי' העוסק בהתמודדות עם שינויים. "אתם בועטים בגבינה כל בוקר".

הוא מציין כי: "כיום המרכז בישראל פורח בפיליפס על בסיס תחום ה-CT, אבל כל הזמן היה לנו בראש - מה יקרה אם ה-CT יאט? לכן אנחנו פועלים לחבר מחלקות נוספות של פיליפס לישראל, ואני בטוח שבכל תחום בפיליפס שבו תהיה לפעילות בישראל דריסת רגל, המציאות בתעשה את שלה ויותר פעילויות יישאבו לישראל כי יש כאן את היכולות בתחום הפיתוח, ובנוסף לכך יש לנו גמישות להבין גם צרכים של שווקים מתפתחים. השוק הישראלי לומד את הצרכים של הסינים כמו שהוא למד את של האמריקנים, ולא מנסה להעתיק את מה שמצליח בשוק הבית לעולם הגדול. הישראלים גם יודעים לדבר בגובה העיניים".

לדבריו האפשרות כי פיליפס תבצע רכישות נוספות בישראל, פתוחה. "הקצב של הרכישות עדיין לא מספק אותי, אבל אני שומע מהתאגיד התלהבות רבה לגבי אפשרויות רכישה נוספות, וכשפיליפס רוכשת, היא לא סתם 'שותה' את הטכנולוגיה כאן, אלא מתרחבת ומתפתחת. פיליפס קונה מישראל בכמה מאות מיליוני דולרים בשנה".