מירילשווילי מתמודד על רכישת שדות סולאריים ב-150 מ' ש'

המיליארדר היהודי-גיאורגי מבקש לרכוש מסופרגז 12 שדות בינוניים

פאנלים סולאריים / צילום: רויטרס
פאנלים סולאריים / צילום: רויטרס

שחקן חדש בענף הסולארי: ל"גלובס" נודע כי המיליארדר היהודי-גיאורגי מיכאיל (מיכו) מירילשווילי מתמודד במכרז לרכישת שדות סולאריים מחברת סופרגז. מירילשווילי היה מוכר עד היום בתחום האנרגיה בגלל השקעתו הכושלת בקידוחי "מירה" ו"שרה", שאליהם נכנס כשותפו של עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרה אנרגיה.

סופרגז, בניהול אייל חנקין מקבוצת גרנית הכרמל שבשליטת דוד עזריאלי, פרסמה מכרז למכירת 12 שדות סולאריים שבבעלותה בהיקף כספי מוערך של כ-150 מיליון שקל. מדובר בשדות בינוניים, שההספק הכולל שלהם מגיע לכ-20 מגה-ואט. המחיר המוערך נגזר מהמחיר ששילמה אנלייט בשנה שעברה כשרכשה שני שדות סולאריים סמוך למושבים מבטחים ותלמי ביל"ו בהספק כולל של 20 מגה-ואט. אנלייט ושותפתה קרן נוי שילמו תמורת השדות 157 מיליון שקל. אנלייט מתמודדת גם במכרז הנוכחי, ולצידה הוזכרו גם הליוס וסאן-טים, שנרכשה ע"י צחי סולטן. המכרז נמצא בשלב רשימת המועמדים הסופית.

אנלייט, היוזמת הקמת טורבינות רוח באתרים שונים בגולן ובגליל, עתרה היום (ה') לבג"ץ נגד רשות החשמל בדרישה לחייב את הרשות לפרסם את בסיסי הנתונים שלפיהם היא מתכוונת לחשב את התעריף החדש למתקני ייצור חשמל באנרגיית רוח. רשות החשמל הודיעה לאחרונה כי החליטה על נוסחה חדשה לחישוב התעריף למתקני רוח וכי על פי נוסחה זו צפוי התעריף לרדת באופן מיידי ב-15%, בכפוף לשימוע ציבורי. אנלייט ביקשה לקבל את בסיסי המידע הרלוונטיים שלפיהם יחושב התעריף, אך לטענתה נענתה בסירוב. הנוסחה מתחשבת בעלויות רכישת טורבינות רוח כפי שהן מופיעות במדד שמפרסמת סוכנות הידיעות הכלכליות "בלומברג", אך המדד איננו נגיש לציבור הרחב.