איזו סדרת גמר יותר מעניינת את האמריקאים - NBA או NHL?

מחירי הכרטיסים למשחקי ההכרעה של ליגת ההוקי קרח גבוהים ביותר מפי 2 לעומת אלו של ליגת הכדורסל; מה ההסבר לכך?

סן אנטוניו ספרס מול מיאמי היט, סדרת גמר ה-NBA, טים דאנקן / צלם: רויטרס
סן אנטוניו ספרס מול מיאמי היט, סדרת גמר ה-NBA, טים דאנקן / צלם: רויטרס

שתי סדרות גמר בענפי ספורט חשובים בארה"ב מתקיימות בימים אלו: זו של ה-NBA בין סן אנטוניו ספרס למיאמי היט (0-1 לספרס נכון לעכשיו), ולוס אנג'לס קינגס מול ניו יורק ריינג'רס ב-NHL (לוס אנג'לס מובילים 0-2). אבל איזו מבין שתי הסדרות מצליחה למכור כרטיסים לאוהדים האמריקאים במחירים גבוהים יותר?

על-פי נתוני אתר TiqIq.com, שמחשב את מחירם הממוצע של כרטיסים מיד שנייה, כפי שהם מוצעים במגוון אתרים ייעודים לעניין הזה בארה"ב - המחיר הממוצע למשחק בסדרת גמר ההוקי קרח עומד על 1,926 דולר, שהם 28% יותר מהשיא שנרשם אשתקד (אז הגיעו לגמר שיקגו ובוסטון).

בינתיים, שחזור סדרת גמר ה-NBA של אשתקד רושם מחיר ממוצע של 865 דולר בלבד לכרטיס, 11% פחות ממה שנרשם כששתי הקבוצות נפגשו בעונה שעברה.

הסבר אחד אפשרי לתופעה הזאת: לא מדובר בהכרח על פופולריות גדולה יותר של ה-NHL לעומת ה-NBA, אלא על הקבוצות שהגיעו לגמרים. בעוד בהוקי קרח מדובר על שתי קבוצות מה"שוקים" הגדולים והעשירים ביותר בארה"ב - לוס אנג'לס וניו יורק - הרי שלא כך הדבר בסדרה של הכדורסל.

"ברחבי המדינה, הרבה יותר אנשים מכירים את טים דאנקן (כוכב סן אנטוניו) מאשר את הנריק לונדקוויסט (שחקנה השבדי של ניו יורק ריינג'רס)", כותב ב"פורבס" טום ואן ריפר. "אבל עם כל האהבה של אוהדי הספרס לקבוצה שלהם, אף אחד מהם לא ישפוך 1,000 דולר כדי לראות אותם ממושבים גרועים בסדרת הגמר. אוהדי הריינג'רס יעשו את זה מבלי למצמץ".