סאני: המשבר עם סמסונג הפך את ההסדר לבלתי ישים

החברה שבשליטת אילן בן דב לא תבקש אישור ביהמ"ש להצעת ההסדר כי האפשרות שהיא תאבד את הזיכיון להפצת מכשירי סמסונג הפכה את הצעת ההסדר לבלתי ישימה ■ סקיילקס חייבת למחזיקי האג"ח כ-550 מיליון שקל, סאני חייבת 270 מיליון שקל

אילן בן דב / צלם: תמר מצפי
אילן בן דב / צלם: תמר מצפי

חברת סאני שבשליטת אילן בן דב מושכת את הצעתה להסדר חוב עם נושיה עקב החמרה ביחסי העבודה של החברה הבת סקיילקס מול חברת סמסונג והמחלוקות בין החברות שמאיימות על הסכם ההפצה של מכשירי סמסונג שבידי סקיילקס ובהתאם על התוצאות הפיננסיות של החברה.

סאני הודיעה היום (ג') לבורסה כי היא לא תבקש אישור ביהמ"ש להצעת ההסדר כי האפשרות שהיא תאבד את הזיכיון להפצת מכשירי סמסונג הפכה את הצעת ההסדר לבלתי ישימה.

סאני חייבת 270 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. חובה של החברה הבת סקיילקס עומד על כ-950 מיליון שקל, כשמתוכו החוב למחזיקי האג"ח מסתכם בכ-550 מיליון שקל, ואינו מגובה בבטוחות כלשהם. החוב מוחזק בעיקר על ידי חברת לפידות, שבשליטת יעקב לוקסנבורג, וגופי נוסטרו בשוק ההון.

אותה החמרה ביחסי העבודה מול סמסונג הביאה להערת "עסק" חי בדוחות סקיילקס שפורסמו לפני כשבוע. כזכור, סמסונג שלחה לפני כשבועיים מכתב לסקיילקס שהיווה רעידת אדמה עבור החברה. במכתב סמסונג דרשה לשנות את תנאי הסכם הזיכיון למכירת מכשירי הטלפון הסלולרי שלה מול סקיילקס, ובעיקר קיצור תקופת הזיכיון למכירת המכשירים מסוף שנת 2020 לסוף שנת 2015. סמסונג העמידה סנקציה כלפי סקיילקס - אם לא תסכים לשינוי בהסכם הזיכיון - יוקפא אשראי הספקים שהיא מעמידה לה.

בדוחות הרבעון הראשון של סקיילקס נכתב כי אם החברה לא תצליח לשנות את עמדת סמסונג, עלולה להיות לכך השפעה מהותית לרעה על יכולתה לעמוד ביעדיה על פי הסכם ההפצה מכוחו מפיצה החברה טלפונים ואביזרים של סמסונג; על תזרים המזומנים החזוי של החברה כאמור; על השווי ההוגן של הפעילות; על ה-NAV (שווי נכסי נקי) של החברה; ועל כושר הפירעון שלה. במצב דברים זה קיים חשש לקיומן של עילות לפירעון מיידי בשטרי הנאמנות ובמסמכי האשראי של החברה מול בנק מסחרי וגוף מוסדי שהעמיד לחברה אשראי".