אמובי קונה את קונטרה הישראלית ב-150 מיליון דולר

קונטרה הוקמה על-ידי יואב שחם, אסף הנקין והנית ויטוס, הקימו את החברה ב-2009לאחר שמשנת 2000 עסקו בפיתוח רעיונות סביב נושאי הטקסט באינטרנט

עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו
עסקה עסקאות ידיים מיזוג לחיצת ידיים חתימת חוזה / צלם: פוטוס טו גו

חברת קונטרה הישראלית, מפתחת פתרון לפרסום על-גבי טקסטים ברשת נרכשה על-ידי אמובי הישראלית ב-150 מיליון דולר.

אמובי נרכשה על-ידי סינגטל מסינגפור בתחילת שנת 2012 תמורת כ-340 מיליון דולר ונמצאת בבעלות מלאה שלה. המשקיעים בחברה הם הקרנות סקויה, כרמל וטנאיה קפיטל (לשעבר זרוע ההון סיכון של ליהמן ברדרס). קונטרה נבחרה לאחת החברות המבטיחות ב"גלובס" בשנת 2009.

קונטרה הוקמה על-ידי יואב שחם, אסף הנקין והנית ויטוס, הקימו את החברה ב-2009לאחר שמשנת 2000 עסקו בפיתוח רעיונות סביב נושאי הטקסט באינטרנט. המערכת שפיתחה החברה פותחת חלון מיוחד כאשר הגולש עובר על מילים מודגשות באתרים שבוחרים להשתמש בפתרון של קונטרה.

בתוך החלון יש לינק למקום אחר בווב שבו יש תוכן דומה ורלבנטי מבחינת הפרסום. התוכן שבתוך החלון מאותר על-ידי המערכת של החברה באופן אוטומטי, מה שמחייב אותה להריץ כל הזמן אלגוריתמים של חיפוש למילים בעלות משמעות דומה, בין עשרות מיליוני אתרים איתם היא עובדת.

באופן פונקציונלי, הפתרון של קונטרה מזכיר את מנגנון הפרסום מבוסס הטקסט של גוגל, ה-AdSense, רק שהפתרון של גוגל מופיע בצידי העמוד ואילו זה של קונטרה בתוך הטקסט עצמו.