יו"ר הטוטו בחן השקעה במיזם פרטי על הימורי סוסים בניגריה

צחי פישביין טס למדינה האפריקאית ביחד עם שותף ישראלי נוסף על מנת לבחון השקעה במיזם הימורי סוסים; שרת הספורט לימור לבנת ביקשה ממנו הבהרות

צחי פישביין / צילום: תמר מצפי
צחי פישביין / צילום: תמר מצפי

יו"ר הטוטו, צחי פישביין, בחן לאחרונה אפשרות להשקעה במיזם הימורים על מרוצי סוסים בניגריה. פישביין, שפעל עם שותף ישראלי נוסף, אף טס לצורך העניין למדינה האפריקאית, אולם החליט בסופו של דבר לרדת מהיוזמה.

לפני מספר שבועות נודע העניין לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, שביקשה מיו"ר הטוטו הבהרות בנוגע לפעילותו העסקית, בשל העובדה כי מדובר במיזם הימורים המקביל לזה שעליו הוא מופקד בישראל.

גם אחד מחברי הדירקטוריון בטוטו, יורם אורנשטיין, ביקש מפישביין מידע על פעילותו בחו"ל. גורמים בסביבת השרה הביעו בפניה את החשש כי יו"ר הטוטו עשוי לנצל את העובדה כי מתוקף תפקידו הוא חשוף למערכות המידע של הטוטו, ולעשות בהן שימוש לטובת המיזם הפרטי בניגריה.

צחי פישביין מסר בתגובה ל"גלובס", כי "נסעתי לבדוק את נושא הרישיון להימורי סוסים בניגריה. הייתי שם יום אחד, הבנתי את מהות המדינה, וירדתי מהסיפור אחרי שהבנתי שעסקית זה לא מעניין אותי. במידה וזה כן היה מעניין אותי, לבטח הייתי מיידע את מי שצריך, ומקבל אישור במידה וצריך. בכל מקרה העניין הזה לא הוסתר מאף אחד, בטוטו ידעו על הנסיעה ועל היוזמה שלי, כולל המנכ"ל והיועץ המשפטי".

יש לציין כי בספטמבר 2012 הוארכה כהונתו של פישביין בטוטו על-ידי השרה לבנת ועל-ידי שר האוצר דאז, יובל שטייניץ, בשלוש שנים. פישביין נכנס לתפקיד ב-2009, במקומו של גדעון בריקמן. בתקופתו של פישביין הגדיל הארגון את כמות המשחקים המוצעים להימורים, הושקו מירוצי סוסים, והטוטו העלה את הכנסותיו לשיא כל הזמנים של 1.92 מיליארד שקל בשנת 2013, שצפוי להישבר השנה, בעקבות הכנסות מואצות מהימורים על משחקי המונדיאל שייפתח מחר (ה') בברזיל.