עובדי הוט מובייל מאיימים לעכב השקת סמארטפון G3 של LG

עובדי החברה מחריפים את צעדי המחאה נגד ההנהלה - מהשבוע הבא ישבתו עובדי חטיבת המוצרים ושירותי התוכן ■ הוט מובייל: "חוויית השירות ללקוח תימשך כסדרה, ואין כל שינוי בפעילות החברה המתוכננת"

הפגנה הוט מובייל / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
הפגנה הוט מובייל / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

ההסתדרות הכללית מחריפה את הצעדים הארגוניים בהוט מובייל, במחאה על סירובה של הנהלת הוט להכיר בהתארגנות העובדים ובוועד הפעולה שהוקם מאז חודש אפריל.

בארגון מאיימים כי אם לא יהיה שינוי בגישתה של ההנהלה במהלך סוף השבוע, הרי שהחל מיום ראשון הקרוב עובדי חטיבת המוצרים ושירותי התוכן בהוט מובייל יצטרפו לשביתה בה פתחו השבוע יתר העובדים.

המשמעות: עיכובים בהשקת מכשירים ומוצרים חדשים של הוט מובייל ושיבושים במגוון השירותים שניתנים ללקוחות החברה היוצאים לחו"ל.

למעשה, עובדי הוט מובייל מאיימים לפגוע בהשקת מכשיר הדגל החדש של LG - הסמארטפון G3 שאמור לנחות בישראל בשבוע הראשון של יולי. אם צעדי המחאה של העובדים יימשכו, השקתו בהוט מובייל תתעכב, לטענת ההסתדרות.

נציין כי החברה טרם מסרה מועד משוער להשקת המכשיר. העובדים שצפויים לשבות החל מיום ראשון אמונים בין השאר על ביצוע בדיקות שבועיות של השוואת החבילות הקיימות לחו"ל שמציעה הוט מובייל מול אלה של המתחרים - והבדיקות האלה לא ייעשו. המשמעות במקרה הזה היא פגיעה בתחרותיות של הוט מובייל בחבילות לחו"ל.

בשבוע שעבר עובדי אגף הרדיו בהוט מובייל הכריזו על שביתה, כאשר במקביל כל עבודות העברת הרשת מפלאפון לפרטנר הופסקו.

בשבוע שעבר טענה הנהלת הוט מובייל כי צעדים אלה לא ישפיעו על פעילות החברה, וכי "חוויית השירות ללקוח עתידה להמשך כסדרה", אבל בהסתדרות טוענים אחרת: בשיחה של "גלובס" טוען היום (ה') יקי חלוצי מהאגף להתאגדות עובדים כי בניגוד להצהרות החברה, השביתה של עובדי אגף הרדיו הביאה לנפילת עוד ועוד אתרים של הוט מובייל, וכי בעקבות נפילות האתרים האלה, השיחות מועברות אוטומטית לרשת פלאפון - ולא לרשת של פרטנר איתה חתמה הוט על הסכם שיתוף-פעולה.

בהסתדרות מציינים כי העובדים רוצים להעביר מסר ברור לחברה - שהם נחושים במאבקם ולא מתכוונים לוותר. "אם ההנהלה לא תשב לשולחן המשא-ומתן, צעדי המחאה יחריפו לאט-לאט ובהדרגה, וכל האופציות על השולחן", מאיימים בארגון.

קרב בין ארגוני עובדים

השביתה בהוט מובייל מחריפה בשעה שארגון עובדים אחר, ההסתדרות הלאומית, טוענת כי היא זו שמייצגת את כלל עובדי הוט, לרבות עובדי חברת-הבת הוט מובייל - זאת משום שהצליחה לאגד מעל שליש מעובדי קבוצת הוט כולה, וכי על-פי הלכות בתי הדין לעבודה, ארגון שמייצג את מרבית העובדים במקום העבודה יהפוך לארגון היציג של כלל העובדים, לרבות אלה שהתארגנו במסגרת "יחידת מיקוח נפרדת" כמו הוט מובייל.

הנהלת הוט, לעומת זאת, מסרבת להכיר ממילא בהוט מובייל, על אף שהחברה מהווה יישות משפטית נפרדת (בין היתר על-פי ההפרדה המבנית שיצר הרגולטור), ומאידך גם לא ממהרת לפי שעה להכיר בהסתדרות הלאומית כארגון היציג של עובדי הקבוצה כולה.

בהוט מובייל חזרו היום בתגובתם על המסר מהשבוע שעבר: "חוויית השירות ללקוח תימשך כסדרה, ואין כל שינוי בפעילות החברה המתוכננת".