יש תמורה לטבעת: שחקני סן אנטוניו יתחלקו בבונוס של 4.1 מיליון דולר

הספרס, שהשלימו הלילה זכייה באליפות ה-NBA, ייהנו מהבונוס המקסימלי שמחלקת הליגה; ההיט יסתפקו ב-2.6 מיליון דולר

סן אנטוניו ספרס חוגגת זכייה באליפות ה-NBA / צילום: רויטרס
סן אנטוניו ספרס חוגגת זכייה באליפות ה-NBA / צילום: רויטרס

סן אנטוניו זכתה הלילה באליפות ה-NBA החמישית בתולדותיה, אחרי שהביסה 104-87 את סן אנטוניו ספרס והשלימה 1-4 בסדרת הגמר. שחקני סן אנטוניו ייהנו מבונוס כולל של 4,104,811 על ההופעה בפלייאוף והזכייה בתואר - בונוס שיחולק להם על-ידי הליגה.

הספרס זכו בבונוס המקסימלי האפשרי, בזכות העובדה שסיימו את העונה הסדירה עם המאזן הטוב בליגה - מה שהבטיח להם מענק ייחודי של 403,790 דולר. יש לציין כי הבונוס מתחלק בין כל השחקנים שהשתתפו בפלייאוף, כך שבפועל כל אחד משחקני הקבוצה יקבל בסביבות 270 אלף דולר.

הפינאליסטית מיאמי היט תהנה מבונוס כולל של 2,677,872 דולר. בסך הכל חילקה הליגה מענקי פלייאוף בסך 14 מיליון דולר.‏

סן אנטוניו ממשיכה להוכיח שבספורט האמריקאי הקשר בין שכר שחקנים לבין הצלחות על המגרש הוא כמעט ולא קיים. הספרס דורגו השנה רק במקום ה-20 מבין 30 הקבוצות בליגה מבחינת הוצאות על שכר לשחקנים - עם 63.1 מיליון דולר. הבזבזנית הגדולה ביותר בעונת 2013/14, ברוקלין נטס (שכר שחקנים 102 מיליון דולר), הצליחה להגיע עד לסיבוב השני בפלייאוף בלבד; ניו יורק ניקס (88 מיליון דולר שכר), שדורגה שנייה ברשימת הבזבזניות, לא הצליחה להעפיל לפלייאוף.

גם הטענה כי הקבוצות שמגיעות משווקי הטלוויזיה הגדולים נהנות מיתרון כלכלי משמעותי ובשל כך מיתרון על המגרש לא באה לידי ביטוי בסדרת הגמר הנוכחית - האלופה סן אנטוניו מייצגת את שוק הטלוויזיה ה-37 בגודלו בארה"ב, בעוד שמיאמי מגיעה מהשוק ה-16 בגודלו. מבין חמשת השווקים הגדולים - ניו יורק, לוס אנג'לס, שיקגו, פילדלפיה ודאלאס - רק קבוצה אחת הצליחה לעבור סיבוב פלייאוף (הקליפרס).

סן אנטוניו, שנמצאת מאז 1996 בבעלות איש העסקים פטר הולט, לא נחשבת אמנם לאחת מהקבוצות העשירות בליגה, אבל עם זאת מצליחה לקיים מודל כלכלי מצוין: לפי "פורבס", היא סיימה 9 מ-10 העונות האחרונות שלה ברווח תפעולי, כולל שיא פרנצ'ייז של 39.4 מיליון דולר בשנה האחרונה.