עמותת בוגרי יחידת 8200 משיקה מאיץ חברתי-טכנולוגי

הרעיון של האקסלרטור הוא להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי לפתור בעיות חברתיות וזאת על-ידי מתן כלים פרקטיים שונים ועזרה בהוצאה לפעול של יוזמות חברתיות

ניר למפרט, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב / צילום: תמר מצפי
ניר למפרט, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב / צילום: תמר מצפי

עמותת הבוגרים של יחידת המודיעין 8200 הייתה הראשונה להשיק אקסלרטור בישראל תחת השם 8200 EISP. בימים אלה משיקה העמותה אקסלרטור נוסף, הפעם עם דגש נרחב על התחום החברתי והחיבור הטכנולוגי אליו. בכנס השנתי של עמותת הבוגרים, שנערך בשבוע שעבר הציג יו"ר העמותה, ניר למפרט, המשמש גם כמנכ"ל זאפ גרופ, את התוכנית, שמטרתה לרתום את העושר האנושי של בוגרי היחידה ולהשקיע אותו בחברה.

הרעיון הוא להשתמש באמצעים טכנולוגיים כדי לפתור בעיות חברתיות וזאת על-ידי מתן כלים פרקטיים שונים ועזרה בהוצאה לפעול של יוזמות חברתיות.

בימים אלה מאתרים במאיץ את המיזמים והיזמים הרלבנטיים לתוכנית, כשהמחזור הראשון שלה צפוי לצאת לדרך באוקטובר השנה בהשתתפות 5-9 יזמים. במחזור ב' שייצא לדרך בשנה הבאה כבר צפויים לקחת חלק כ-20 מיזמים.

את התוכנית החברתית יזמו אוריה לין, סטודנט לממשל במרכז הבינתחומי הרצליה ומנכ"ל עמותת מעגלי חינוך, שישמש כמנהל התוכנית. נטלי קטייב, סטודנטית בתוכנית המצטיינים על שם עדי לאוטמן באוניברסיטת תל אביב וחברה בעמותת "קו הזינוק למנהיגות" וגיא קצוביץ', מנהל שיווק ופיתוח עסקי בחברת Veribo ומייסד המיזמים החברתיים Wize ו-Lendu.

בין נותני החסות לתוכנית אפשר למצוא חברות כמו קסטרו וכיל, שיתרמו למיזמים כסף וישתלבו בדירקטוריון התוכנית, על מנת לקבל עדכונים, להשפיע על קבלת ההחלטות וכו'. בתוכנית מעורבים גם היזם הסדרתי ינקי מרגלית, משרד עורכי הדין נשיץ ברנדס אמיר, ואיתן בידרמן, לשעבר מנהל המרכז היהודי-ערבי.

בעמותת בוגרי 8200 רואים באקסלרטור החדש כ"תוכנית אחות" לאקסלרטור העסקי שפועל זו השנה הרביעית. עד כה, 70% מבוגרי התוכנית מובילים סטארט-אפים בתור מייסדים וכלל הבוגרים גייסו כ-40 מיליון דולר במצטבר.

להרשמה - לחצו כאן