עדכון למעלה: התמ"ג התרחב ב-2.7% ברבעון הראשון

לפי נתונים של האומדן הראשון עלה התוצר העסקי בתקופה הנסקרת ב-0.4% בלבד, כאשר לפי האומדן השני נרשמה עלייה של 1.5%

נתונים שמפרסמת היום (א') הלמ"ס לגבי החשבונאות הלאומית (אומדן שני לרבעון הראשון) מתקנים באופן חד - כמעט חסר תקדים - את הנתונים שפורסמו לפני כחודש ומשנים את תמונת המאקרו הפסימית למדי שהצטיירה מהנתונים של מאי.

לפי הלמ"ס, התוצר המקומי הגולמי עלה ברבעון הראשון של 2014 ב-2.7% (מחירים קבועים, נתונים מנוכי עונתיות) ולא ב-2.1% בלבד כפי שהתפרסם לפני חודש. בכל זאת מדובר בהאטה בקצב הצמיחה שכן ברבעון האחרון של 2013 נרשמה צמיחה של 3.2% ברבעון הקודם (שעודכנה כלפי מעלה שוב החודש, אחרי עדכון בחודש הקודם) ושל 1.9% בלבד ברבעון השלישי 2013 (עודכן כלפי מטה). עם זאת, מדובר בהאטה מינורית ושולית ולא כפי שהיה נראה במאי.

תיקון עוד יותר חשוב שמפרסמת היום הלמ"ס קשור לתוצר העסקי - המנוע העיקרי של המשק. לפי נתונים של האומדן הראשון הוא עלה בתקופה הנסקרת ב-0.4% בלבד, כאשר לפי האומדן השני נרשמה עלייה של 1.5% - גדול משמעותית מהנתונים הראשוניים. גם כאן, מדובר עדיין בהאטה בצמיחת התוצר העסקית שכן ברבעון האחרון של 2013 נרשמה עלייה 2.5% (עודכן כלפי מעלה חודש הזה).

גם הנתונים על הצריכה הפרטית - הקטר של המשק שמתארים גם את רמת החיים של האזרחים - תוקנו בחדות: אם האומדנים הראשונים הצביעו על ירידה של 2% ברבע הראשון שפירושה ירידה של 4% בצריכה הפרטית לנפש (המוכנה רמת החיים), האומדנים המעודכנים יותר מצביעים על ירידה של כ-0.6% בלבד שפירושה ירידה של 2.4% בהוצאה לנפש. כאמור, גם כאן מדובר בהחרפת האטה, אך לא בממדים שהצטיירו לפני כחודש.

שיא חדש של כל הזמנים
 שיא חדש של כל הזמנים