חברת התרגום לקסיפון מגייסת 2 מיליון דולר מקרן אמריקאית

גם המדען הראשי אישר ללקסיפון השקעה של 3.5 מיליון שקל לפיתוח ■ שירות לקסיפון מאפשר לשני אנשים לשוחח בטלפון בשתי שפות שונות, כאשר כל אחד מהם שומע את השיחה בשפתו שלו

אייק שגיא / צילום: רוני שיצר
אייק שגיא / צילום: רוני שיצר

חברת התקשורת הישראלית לקסיפון, שמפתחת שירות תרגום אוטומטי לשיחות טלפון, גייסה לאחרונה 2 מיליון דולר מקרן בבעלות מדינת ניו יורק, מהמדען הראשי בישראל וממשקיעים פרטיים. כך נודע ל"גלובס". המדען הראשי אישר ללקסיפון השקעה של 3.5 מיליון שקלים לפיתוח.

שירות לקסיפון מאפשר לשני אנשים לשוחח בטלפון בשתי שפות שונות, כאשר כל אחד מהם שומע את השיחה בשפתו שלו. בגרסה 2, שהושקה לפני כחצי שנה, שופר אחד המנגנונים החשובים במוצר, כך שבמקום שהדוברים נדרשים לומר משפט ולחכות לתרגום וכן לאותת מתי מחליפים את כיוון התרגום, לקסיפון 2 מאפשר לכל דובר לומר רצף משפטים והתרגום יתחיל מיד עם סיום רצף הדיבור (לאחר הפסקת דיבור של כשתי שניות).

כמו כן, לקסיפון מקשיב לשני הדוברים סימולטנית ומתרגם כל אחד בנפרד גם אם הם מדברים בעת ובעונה אחת. לקסיפון מתרגם לאנגלית, ספרדית, פורטוגזית, גרמנית, צרפתית, איטלקית, סינית, רוסית וגם עברית.

לקסיפון הוקמה ב-2010 על-ידי ד"ר אייק שגיא, המשמש גם כמנכ"ל. הכסף ישמש להרחבת פעילותה של החברה. לקסיפון מרחיבה את פעילותה בארה"ב, כאשר היא מקימה מטה בסן פרנסיסקו בנוסף למטה הקיים בניו יורק וגם נמצאת במשא ומתן עם חברות בסין לאספקת השירות שלה.

מלקסיפון נמסר, "לקסיפון מאשרת כי התקבלה השקעה, חלקה מומנה על ידי מדינת ניו יורק וחלקה על ידי משקיעים פרטיים. בהמשך להשקעה, לקסיפון אף הקימה חברת בת בארצות הברית כדי לקדם את מכירות החברה באמריקה".