יואב גלנט פורש מניהול חברת הגז-הנפט של שטיינמץ

גלנט, שבעבר היה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, כיהן בתפקיד מאז תחילת 2012 ■ הסיבה: הירידה החדה בנפח הפעילות של נמקס בתחום החיפושים בארץ

יואב גלנט / צלם: תמר מצפי
יואב גלנט / צלם: תמר מצפי

האלוף (במיל') יואב גלנט בחר לסיים באחרונה את פעילותו כמנכ"ל חברת חיפושי הגז והנפט של המיליארדר בני שטיינמץ, נמקס אויל אנד גז, כך נודע ל"גלובס". גלנט, שבעבר היה מועמד לתפקיד הרמטכ"ל, כיהן בתפקיד מאז תחילת 2012.

גורמים שמקורבים לחברה אמרו היום (ה') כי הרקע להחלטתו לסיים את תפקידו הוא היעדר פעילות מצד נמקס - מה שלא התיישב עם רצונותיו ותוכניותיו לקחת חלק פעיל יותר בענף חיפושי הגז והנפט.

מקורבים לחברה אמרו היום ל"גלובס", כי גלנט סיכם את פרישתו כבר לפני מספר שבועות עם שטיינמץ. מאז שפרש, גלנט בוחן כמה הצעות לגבי השתלבות אפשרית מצדו בתפקיד בכיר באחד הגופים שפעילים בתחום חיפושי הגז והנפט. זאת, בייחוד על רקע ניסיון רב שצבר בתחומי הביטחון והים במסגרת שורה של תפקידים צבאיים שמילא בעבר.

בתחילת 2012 ועם צאתו לאזרחות, התגאו בסביבת שטיינמץ על החלטתו של גלנט להיעתר להצעת איש העסקים לנהל עבורו את נמקס. המינוי התקבל על רקע הציפייה לגילויים חדשים בתחום חיפושי הגז הטבעי והנפט. זאת, כשבמקביל הובאו בפני גלנט הצעות רבות מחברות ומגופים בולטים במשק.

"הוא ראה את התפקיד בנמקס כמאתגר מאוד", אמר היום גורם מקורב לחברה. "בשנה וחצי האחרונות הוא העמיק את הכרתו והבנתו בתחום חיפושי הגז והנפט ובאופן שמשלים את ניסיונו הרב בתחומי הביטחון והמרחב הימי. הוא היה להוט מאוד להתפתח שם, ועל רקע הפסקת הפעילות של שטיינמץ בתחום, הוא ראה לנכון להמשיך הלאה אל מקום שבו הוא יוכל לתרום ולפעול באופן הרבה יותר נרחב למשק האנרגיה".

גלנט סירב להגיב היום לידיעה.