פרשת קרטל הקבלנים: עבודות שירות וקנס לפולדי פרץ

פרץ הורשע במסגרת הסדר טיעון בעריכת הסדר כובל במסגרת המכרזים למיגון עוטף עזה ■ חברת פולדמיר בניין שבבעלותו תשלם קנס בסך 240 אלף שקל

פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו
פטיש דין משפט גזר דין עתירה דין וחשבון / צלם: פוטוס טו גו

גזר דין מקל לחבר נשיאות התאחדות הקבלנים בפרשת "קרטל הקבלנים": בית המשפט המחוזי בירושלים גזר ביום חמישי האחרון חודשיים וחצי עבודות שירות ותשלום קנס בסך 80 אלף שקל על פולדי פרץ, שהורשע על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של עריכת הסדר כובל במסגרת המכרזים למיגון עוטף עזה. עוד נקבע כי חברת פולדמיר בניין שבבעלות פרץ תשלם למדינה קנס בסך 240 אלף שקל.

כתב האישום בפרשת "קרטל הקבלנים" הוגש בדצמבר 2010 נגד התאחדות הקבלנים ובכירים בה וכן נגד חברות בנייה מהגדולות במשק ומנהליהן, בטענה כי ערכו הסדרים כובלים במכרזים למיגון עוטף עזה.

מכתב האישום - שהוגש נגד התאחדות הקבלנים ונגד הנשיא, ניסים בובליל; המנכ"ל לשעבר, יוסי גורדון; הסמנכ"ל, דוד שחף; ופולדי פרץ, חבר הנשיאות; וכן נגד 15 חברות קבלניות ומנהליהן; בגין עריכת הסדרים כובלים - עולה כי התאחדות הקבלנים המליצה לחבריה להימנע מלגשת למכרזים שפרסם משרד השיכון בשנת 2008 להקמת חדרי מיגון ביישובי עוטף עזה, בשל חוסר שביעות-רצון מתנאיהם (מכרזים בהם לא ניתן פיצוי לעלייה במחירי הברזל והתשומות לבנייה), בעוד החברות הקבלניות הסכימו ביניהן לא להגיש הצעות למכרז.

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם בין רשות ההגבלים העסקיים לבין פרץ, הודה פרץ כי במהלך חודש מאי 2008 הוא המליץ לקבלני מכרז מיגון עוטף עזה על קו פעולה לפיו לא ייגשו לשלב ב' של המכרז. זאת, בשל טענות שהיו להם כלפי התנאים הכלכליים של המכרז, התייקרות מחירי התשומות ובעיקר עליית מחירי הברזל.

עוד הודה פרץ, שהיה חבר נשיאות התאחדות הקבלנים וחבר הנהלת אגף בנייה חוזית ואגף התשתיות בהתאחדות, כי השתתף בשתי פגישות שהתקיימו בין קבלנים לקבלי מכרז עוטף עזה, במהלכן הביע תמיכה במהלך של הימנעות מהגשת ההצעות למכרז והמליץ על כך למשתתפים.

בא-כוחה של רשות ההגבלים העסקיים, עו"ד אוהד בורשטיין, שהציג את הסדר הטיעון לבית המשפט, הודה כי מדובר "בעונשים מקלים באופן יחסי", והסביר כי הרשות מוכנה הייתה להגיע להסכמה עליהם, בין היתר עקב העובדה שהודאתו של פרץ ניתנה בשלב מוקדם של התיק וטרם ניהול ההוכחות.

פרץ, שיוצג בידי עורכי הדין מתן מרידור וליאור סער, אמר בדיון על ההסדר: "עשיתי שגיאה, היום אני יודע, אבל זה היה בתום-לב".