גוגל מטעה? מציעה פרסום באפליקציות של אתרים ישראלים

האם גוגל מציגה למפרסמים שהיא יכולה למכור פרסום באתרים ישראליים, על אף שהיא לא באמת יכולה לספק את הסחורה ולהציע את הפרסום בהם?

גוגל
גוגל

האם גוגל מציגה למפרסמים שהיא יכולה למכור פרסום באתרים ישראליים, על אף שהיא לא באמת יכולה לספק את הסחורה ולהציע את הפרסום בהם?

מצגת של אנשי מכירות בגוגל ישראל, שהגיעה לידי "גלובס", מראה כי החברה מציעה מספר חבילות פרסום, שכוללות פרסום באתר הווידיאו שבבעלותה יו-טיוב, אך גם אפיקי פרסום באתרים ישראליים.

כך, בחבילת הפרסום הרגילה ובחבילת פרסום פרימיום, מציעה גוגל מלבד פרסום ביו-טיוב גם פרסום במובייל באמצעות "פריסת באנרים ומעברונים באפליקציות מובילות". לצד שורה זו מופיעים לוגואים של כמה מהאתרים הפופולריים בישראל, בהם וואלה, ynet, מאקו ו"גלובס".

בדיקה שערך "גלובס" מול כמה מאתרים אלה מעלה כי גוגל מציגה מצג-שווא, כיוון שאין ביכולתה ובאפשרותה באמצעות כלי הפרסום שלה GDN - Google Display Network - להציע למפרסמיה פרסום של מעברונים ובאנרים באפליקציות של גופי התוכן המובילים.

כך למעשה, גוגל מטעה את המפרסמים ונותנת להם את התחושה כאילו רכישת חבילת פרסום שכזו תאפשר גישה למיליוני המשתמשים באפליקציות השונות, בעוד שבפועל אפיקי פרסום אלה נמכרים באמצעות כלים וחברות פרסום חיצוניות ולא באמצעות כלים שמציעה גוגל.

באחד האתרים אף הגדילו לעשות ופנו בנושא לגוגל ישראל בדרישה להתנצל בפני הלקוחות והמפרסמים שקיבלו מצגת זו, על מצג-השווא והפרת הזכויות בגין השימוש בלוגו ובשם של אותו אתר.

בגוגל ישראל בחרו שלא להגיב לידיעה.