הדולר היציג נחלש ל-3.433 ש'; "תמריץ עבור ספקולנטים"

האירו ירד ב-0.36% ושערו היציג נקבע על 4.676 שקלים ■ בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק לחודש יולי בשיעור של 0.75% ■ FXCM ישראל: גם אם החלטתו היתה נכונה, בנק ישראל יצטרך להתמודד עם הסכנה של תיסוף השקל

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

השקל התחזק היום (ג') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג ירד בכ-0.58% ל-3.433 שקלים, רמת שפל של 3 שנים. האירו ירד ב-0.36% ושערו היציג נקבע על 4.676 שקלים.

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק לחודש יולי בשיעור של 0.75%, זאת בהתאם לקונצנזוס ששרר בשוק טרם פרסום ההחלטה. לפי התחזית המעודכנת של חטיבת המחקר, שיעור האינפלציה בארבעת הרבעונים הקרובים (עד הרבעון השני של 2015) יעמוד על 1.6%. בנוגע לריבית מעריכה חטיבת המחקר כי היא תעמוד על 0.75% עד סוף השנה הנוכחית, ועל 1.5% עד סוף 2015.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל צנח כמעט 200 נקודות ביממה האחרונה והוא נסחר כעת שוב מתחת לרף 3.44 שקלים, וזאת לאחר שבנק ישראל בחר אתמול להותיר את הריבית ללא שינוי, חרף המשך מגמת התיסוף של השקל למול הדולר והאירו בחודש האחרון והלחצים מכיוון מגזר הייצוא, שנפגע מאוד מהתיסוף בשקל".

ב-FXCM ישראל הוסיפו כי "גם אם החלטתו היתה נכונה, בנק ישראל יצטרך להתמודד עם הסכנה שטומן בחובו התיסוף של השקל. החלטתו של בנק ישראל מספקת תמריץ נוסף עבור הספקולנטים לדחוף את הדולר-שקל מטה, וזאת מספר ימים לאחר שהבנק הפדרלי הצהיר על המשך מחויבותו במדיניות הריבית האפסית בעתיד הנראה לעין. ואמנם, כבר הלילה ראינו את הדולר-שקל צונח מטה לעבר השפל של מאי ב-3.434 שקלים. ירידה מתחת לרמה זו תחשוף את 3.2 שקלים, וזו כזכור הרמה שבה סטנלי פישר בחר להתערב באופן מסיבי בשוק המט"ח והצליח להטות את המגמה".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המט"ח]