השיחה: האות של יהודה זיסאפל

על מה קיבל יו"ר רד בינת אות הוקרה? ■ את מי אירח נשיא בורסת היהלומים שמואל שניצר? ■ ומדוע איחרה מנכ"לית יאהו מריסה מאייר לפגישה חשובה?

יהודה זיסאפל, אבי דגני/ צילום: ליאת מנדל
יהודה זיסאפל, אבי דגני/ צילום: ליאת מנדל

היהלום של שניצר

"הנהלת הבורסה ליהלומים שוקדת בימים אלה על פתרונות יצירתיים לקידום וחיזוק ענף היהלומים הישראלי כמו הבאת מוסדות חוץ-בנקאיים דוגמת קרנות הון וחברות ביטוח - כפתרון נוסף למימון הבנקאי" - כך אמר שמואל שניצר, נשיא בורסת היהלומים, במפגש עם בכירי ענקית היהלומים העולמית דה בירס.

במפגש שהתקיים בבורסה ברמת-גן, שניצר דיווח גם על ההתקדמות עם רשות המסים בסוגיית הסדרת הענף והתייחס גם לחוסר רווחיות מספקת בענף על רקע מחירי הגלם. ואילו פול ראולי, סגן נשיא בכיר בדה בירס, אמר שהמעבר של מטה דה בירס לבוצוואנה והריחוק הגיאוגרפי לא יפגעו במערכת הקשרים ההדוקה של דה בירס עם ישראל.

 פול ראולי, שמואל שניצר / צילום: קובי פוקס
  פול ראולי, שמואל שניצר / צילום: קובי פוקס

מנכ"ל חדש לארקיע

עכשיו זה רשמי: ניר דגן, 51, הוא מנכ"ל ארקיע החדש. דירקטוריון ארקיע אישר פה-אחד את מינויו של דגן לתפקיד במקומו של גד טפר שעזב כי מיצה את התפקיד ולפי ההערכות, משום שהיו לו חילוקי דעות עם בעלי החברה, האחים נקש.

דגן, טייס וסא"ל במילואים, עובד בארקיע 22 שנה במגוון תפקידים - בהם קברניט מטוסי 757, טייס ראשי, סמנכ"ל מבצעים, מנכ"ל חברת התחזוקה (א.מ) ומשנה למנכ"ל ארקיע. במסגרת תפקידו האחרון היה אחראי על תחום התפעול והתחזוקה, פיתוח תחום מטוסי המנהלים וכן על עסקאות קנייה, מכירה וחכירה של מטוסים ומנועים מול יצרניות המטוסים.

בין היתר הוא הוביל את עסקת רכישת מטוסי האיירבס 321 NEO עבור ארקיע והיה מעורב בעסקאות בינלאומיות במסגרתן רכשה קבוצת נקש מטוסי Boeing 787 Dreamliner, שאותם היא מחכירה לחברות תעופה שונות בעולם.

דגן נשוי לדפנה, בתו של אל שווימר, מייסד התעשייה האווירית בישראל וחתן פרס ישראל למפעל חיים ותרומה לחברה.

ניר דגן מנכל ארקיע / צילום: שי אדם
 ניר דגן מנכל ארקיע / צילום: שי אדם

האות של זיסאפל

"רכישות ומיזוגים בעולם ההיי-טק הם חלק בסיסי מעשיית עסקים היום. כדי שחברה תצליח, היא לא יכולה להתבסס רק על גידול אורגני. אני מאמין שיזמי ההיי-טק בישראל שואפים להקים חברות גדולות וגלובליות ולא חושבים על אקזיטים" - כך אמר יהודה זיסאפל, יו"ר רד בינת, בוועידת מיזוגים ורכישות השנתית של "מידע כנסים" שהתקיימה אתמול (ב'), בתל-אביב.

זיסאפל לא רק נאם, הוא גם קיבל בוועידה אות הוקרה על שימוש נכון באסטרטגיית המיזוג והרכישה.

עוד נראו בוועידה: פרופ' אבי דגני, יו"ר ונשיא גיאוקרטוגרפיה, שהעניק לזיסאפל את האות; ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים; רמי לוי; אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי; אביבית פלג, מנכ"לית ינאי פלג ושות' בית השקעות; עינב אדיב-ברר, בעלים ומנכ"לית דיפיאל יצרנית חיתולים; עו"ד גדי אוזן, שותף בכיר בשבלת עו"ד ושות'; שמואל דונרשטיין, מנכ"ל ויו"ר רב בריח; עו"ד אורי שוורץ, היועץ המשפטי ברשות להגבלים עסקיים ואחרים.

יהודה זיסאפל, אבי דגני/ צילום: ליאת מנדל
 יהודה זיסאפל, אבי דגני/ צילום: ליאת מנדל

מאייר עוצמת עין

מריסה מאייר, מנכ"לית יאהו, עובדת קשה, בין היתר כדי לרצות את הדירקטוריון ואת בעלי המניות של ענקית האינטרנט, אך לפעמים מסתבר שגם לעבודה קשה יש מחיר.

בשבוע שעבר, במסגרת פסטיבל הפרסום העולמי בקאן, ארגן תאגיד הפרסום אינטרפובליק פגישה מיוחדת למאייר עם כמה מפרסמים בכירים ונחשבים, בהם ענקית המזון מונדליז (לשעבר קראפט), מבשלת הבירה מילר ועוד.

אך מאייר איחרה לפגישה העסקית בכשעתיים, כשחלק מהנוכחים כבר הספיקו לחתוך למלון לפני שהגברת הראשונה של האינטרנט הגיעה באיחור אופנתי. הסיבה, כך טוענים ב"וול סטריט ג'ורנל", הייתה שהיא פשוט נרדמה ולא התעוררה בזמן.

ביאהו סירבו כמובן להגיב לנושא, והשאלה היא אם בדוחות הבאים של החברה תצוין הוצאה חד-פעמית על שעון מעורר.

מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג
 מריסה מאייר, מגוגל ליאהו / צילום: בלומברג

מענק 1: 300 אלף שקל לגולן רובינשטיין

דירקטוריון חברת בתי הדיור המוגן בית הזהב אישר בימים האחרונים מענק של 300 אלף שקל למנכ"ל החברה, גולן רובינשטיין, הנמנה גם עם בעלי השליטה בה.

התגמול ניתן לרובינשטיין עבור ביצועי החברה ב-2013. בנוסף, תוקנו תנאי העסקתו של רובינשטיין כך שיכללו מנגנון לתשלום מענק שנתי בהתאם להוראות מדיניות התגמול של החברה.

ב-2013 רובינשטיין נהנה ממענק של 250 אלף שקל, ובסך-הכול עלות העסקתו הגיעה אשתקד ל-1.5 מיליון שקל - עיקר הסכום - דמי ניהול.

גולן רובינשטיין / צילום: יוסי כהן
 גולן רובינשטיין / צילום: יוסי כהן

מענק 2: 400 אלף שקל לעופר וייס

בעלי מניות חברת הפלסטיק רימוני יתבקשו בחודש הבא לאשר את תנאי העסקת מנהל מפעל החברה בקריית שמונה, עופר וייס, גיסו של דני רימוני, מנכ"ל החברה ומבעלי השליטה בה. חברת רימוני מעוניינת להעניק לוייס שכר חודשי ברוטו בטווח של 33-40 אלף שקל, בכפוף לשיקול דעת מנכ"ל החברה ומענק שנתי של 1.25% מהרווח הנקי שלה אחרי מס, בקיזוז 120 אלף שקל ובגובה מקסימלי של 400 אלף שקל.

בשנה שעברה, הרווח הנקי של החברה אחרי מס הסתכם ב-31 מיליון שקל, ואם החברה תציג רווחים דומים גם השנה, וייס יוכל ליהנות מהמענק המקסימלי כאמור: 400 אלף שקל. בנוסף ייהנה מהטבות נוספות, בהן רכב צמוד בשווי של עד 250 אלף שקל, וברימוני מבקשים גם לו מענק חד-פעמי של 70 אלף שקל בגין עבודתו ב-2013. עלות העסקת וייס בשנה שעברה הגיעה ל-883 אלף שקל.

קוטלר מניב

גיל קוטלר, המשנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי של ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב, ביצע בתחילת השבוע מימוש של נתח מהון מניות החברה, תמורת כ-480 אלף שקל. בסך-הכול קוטלר מכר בבורסה 10 אלף מניות גזית גלוב, לפי מחיר מניה של 47.9 שקל - דומה לשווי השוק שלה.

עלות העסקת קוטלר בגזית גלוב ב-2013 הגיעה ל-3.7 מיליון שקל - 2.2 מיליון שקל עלות שכר ו-1.5 מיליון שקל נוספים תגמול מנייתי.

גיל קוטלר/ צילום: תמר מצפי
 גיל קוטלר/ צילום: תמר מצפי