בג"ץ עצר את מינוי נסטלבאום לתפקיד מנהל החדשות בערוץ 1

הוציא צו על-תנאי המורה לרשות השידור להסביר מדוע לא יועבר משה נסטלבאום מתפקידו, וזאת לאור עתירה של אגודת העיתונאים בתל-אביב

בג"ץ הוציא צו ביניים האוסר על משה נסטלבאום למלא את תפקיד המנהל בפועל של חטיבת החדשות בערוץ 1. זאת לאור עתירה של אגודת העיתונאים בתל-אביב, באמצעות עורכי הדין אילן בומבך ויריב רונן.

כמו כן, בג"ץ הוציא צו על-תנאי המורה לרשות השידור להסביר מדוע לא יועבר נסטלבאום מתפקידו זה. הצו יישאר בתוקף עד להכרעה בנושא.

נסטלבאום משמש היום כמנהל חטיבת החדשות בפועל בערוץ 1. אגודת העיתונאים עתרה לבג"ץ נגד המינוי, בטענה כי נסטלבאום נבחר לתפקיד ללא מכרז.

בעתירה נכתב כי פורסם מכרז לתפקיד, אולם הוא בוטל, ומיד לאחר מכן הוחלט למנות את נסטלבאום לתפקיד, מיד לאחר שהסתיימה תקופת ההשעיה שלו מתפקיד ניהולי.

בימים האחרונים הגיע לבג"ץ מכתב עליו חתומה קבוצה של 5 חברי ועד מנהל ברשות השידור, שהביעו תמיכה במינויו של נסטלבאום לתפקיד.

רשות השידור התבקשה להעביר תגובתה עד ל-14 באוגוסט.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, מכבד את הכרעת בית הדין הגבוה לצדק ויעביר כמבוקש בימים הקרובים את עמדתו בכתב לגבי מינויו של מר נסטלבאום למנהל חטיבת החדשות, נחיצותו וחיוניותו בעת הזו עד להוצאת מכרז.

"כמו כן, מנכ"ל רשות השידור חוזר על עמדתו בעד הוצאת מכרזים לכל התפקידים ברשות, כפי שנקבע בדוח המבקר, וקורא ליו"ר הרשות, אמיר גילת, להוציאם ללא כל דיחוי".