למרות המונדיאל: "האח הגדול" בראש טבלת הרייטינג השבועית

המשחק הנצפה עד כה במונדיאל 2014: ברזיל נגד צ'ילה ששודר אמש בערוץ 1 ■ בקשת שידרו את ההדחה מ"האח הגדול" רק אחרי שהמשחק הסתיים

משחק שמינית גמר המונדיאל, בו גברה נבחרת ברזיל על צ'ילה, הוא לפי שעה המשחק הנצפה ביותר בישראל מבין משחקי הגביע העולמי בכדורגל. על-פי נתוני הוועדה למדרוג, 870 אלף צופים מכלל האוכלוסייה צפו בערוץ 1 - כולל באפיק ה-HD - בזמן המשחק אמש.

בקשת היו מודעים לסכנה שבירידת נתוני הרייטינג, והדבר ניכר בהתייחסות לתוכנית "האח הגדול" ששודרה במקביל (מוצ"ש) בערוץ 2.

ההתרחשות בתוכנית, שכללה הדחה של אחד מיושבי הבית וכניסה של 5 דיירים ישנים/חדשים, צומצמה עד כמה שאפשר, על מנת שלא להתנגש עם הארכה של המשחק המותח מברזיל. רק אחרי למעלה משעה אל תוך השידור החי - עד אשר הסתיים המשחק סופית בערוץ 1 - עברו בקשת להדחה, ומיד אחר-כך, בזריזות, להכנסת הדיירים.

שיקולי ניהול המשדר, כמו גם ההחלטה לגזור "פינה" של 20 דקות בראשית המשדר ו-20 דקות בסופו (ולא להכליל 40 דקות אלו בממוצע הרייטינג), הוכחו כנכונים - "האח הגדול" מובילה את טבלת הצפייה, גם השבוע, עם 954 אלף צופים ו-33.8% צפייה במשקי-הבית היהודיים.

שידורי המונדיאל לא רק מיטיבים עם ערוץ 1, שמזנק בנתוני הצפייה שלו - הם גם משפיעים על הצפייה בערוצים המתחרים. כך למשל ערוץ 10 נהנה מאוד מהעובדה שחדשות 2 הוזזו פעמיים השבוע בשל משחקים - חלשים יחסית - ששודרו בשידורי רשת. מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ הגיעה השבוע לשיא צפייה של 12.7% (במשקי-הבית היהודיים) בממוצע השבועי. מדובר בשיא של יותר משנתיים למהדורה.

עוד נתונים ראויים לציון בשבוע הצפייה החולף - "The Voice" של רשת סטטית עם 26% צפייה, ו"כלבוטק" של ערוץ 10 עם נתון זהה להשקה של התוכנית העונה - 16.9% צפייה במשקי-הבית היהודיים.

רייטינג
 רייטינג