משה ישראל, חגי אולמן ואייל גבאי: לא להעמיד את אי.די.בי לדין

טוענים בהקשר לתיק הרצת המניות לכאורה: "מדובר במקרה ייחודי ויוצא דופן בו ציבור הנושים, שאין לו כל קשר לכתב האישום, הוא הנפגע היחיד מהחלטת הפרקליטות ועלול לשלם את מחיר החשדות המיוחסים לנוחי דנקנר"

נוחי דנקנר / צילום: נמרוד סונדרס
נוחי דנקנר / צילום: נמרוד סונדרס

פרקליטה של חברת אי.די.בי אחזקות, עו"ד משה ישראל, והנאמנים מטעם בית המשפט על הסדר הנושים של החברה, עוה"ד חגי אולמן ואייל גבאי, פנו היום (א') אל היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, ואל פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, בבקשה שלא להגיש כתב אישום נגד החברה בפרשת הרצת המניות שביצע לכאורה נוחי דנקנר.

לדבריהם, "מדובר במקרה ייחודי ויוצא דופן בו ציבור הנושים - שאין לו כל קשר לכתב האישום, ואשר עליו יצא בית המשפט להגן מפני בעלי השליטה בחברה דנקנר - הוא הנפגע היחיד מהחלטת הפרקליטות ועלול לשלם את מחיר החשדות המיוחסים לדנקנר".

עוד טוענים הנאמנים ועו"ד ישראל כי "החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד אי.די.בי אחזקות תפגע פגיעה נוספת ומשמעותית בציבור הנושים מחזיקי האג"ח, שהם הנפגעים העיקריים מהמשבר אליו נקלעה החברה. הפגיעה הינה תוצאה ישירה של עצם העמדת החברה לדין, שכן המדובר הוא בהליך ארוך ומסורבל אשר ימנע את מכירת השלד הבורסאי בטווח הקרוב, ובנוסף עלות החזקת החברה כשלד בורסאי הינה מאות אלפי שקלים בחודש".

כזכור, בשבוע שעבר הודיעה הפרקליטות לסנגוריו של נוחי דנקנר ואיתי שטרום ולאי.די.בי אחזקות כי בכוונתה להגיש כתב אישום נגדם בפרשת הרצת המניות לכאורה באי.די.בי אחזקות. דנקנר חשוד כי פעל עם שטרום, באופן תרמיתי, בכוונה להשפיע על שער מניית אי.די.בי אחזקות, וזאת במטרה לשפר את סיכויי הצלחת ההנפקה שערכה החברה ב-2012.

החשדות המיוחסים לדנקנר הם תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור.

לשטרום מיוחסות עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח, עבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון ועבירה של הדחה בחקירה.

החשדות המיוחסים לאי.די.בי הם עבירות של תרמית בקשר לניירות ערך, עבירה של פרט מטעה בתשקיף, עבירה של הפרת חובת דיווח ועבירה של איסור עשיית פעולה ברכוש אסור לפי חוק איסור הלבנת הון.