יורק תשקיע עד 50 מ' ד' באינסייטק לפי 200 מ' ד' לפני הכסף

ג'רמי בלנק שם על הכוונת את חברת המכשור הרפואי אינסייטק, מהנכסים המרכזיים של אלביט הדמיה

ג'רמי בלנק / צילום: תמר מצפי
ג'רמי בלנק / צילום: תמר מצפי

קרן ההשקעות האמריקאית יורק, בעלת המניות הגדולה (19.7%) בחברת אלביט הדמיה, מובילה סבב השקעה בחברה הנכדה אינסייטק. במסגרת ההנפקה תגייס חברת המכשור הרפואי המבטיחה 50-62 מיליון דולר, לפי שווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף. קרן יורק עצמה, שאותה מוביל ג'רמי בלנק, תשקיע לפחות 37.5 מיליון דולר בהנפקה הפרטית.

מלבד יורק, יוכלו לקחת חלק בהנפקה הפרטית גם תאגיד סיני, עמו מנהלת אינסייטק מו"מ להשקעה של עשרות מיליוני דולרים זה מספר חודשים. התאגיד הסיני יקבל אופציה להשקיע עד 12.5 מיליון דולר באינסייטק, כאשר סכום דומה יוכלו להשקיע (בסך הכול) משקיעים קיימים בחברה, ובראשם תאגיד המכשור הרפואי GE Healthcare וקרן מדיטק אדוויזור.

אם גורמים אלו יבחרו שלא לממש את זכותם להשקיע בהנפקה הפרטית, תשלים יורק בעצמה את היקף הגיוס ל-50 מיליון דולר (מה שיקנה לה 20% מההון באינסייטק). אלביט מדיקל, החברה הבת של אלביט הדמיה אשר מחזיקה כיום 48% ממניות אינסייטק, לא תשתתף בגיוס, שבעקבותיו ידולל חלקה ל-31%-36% מהמניות.

במקרה שסך הכנסות אינסייטק במצטבר בשנים 2014-2015 יפחת מ-60 מיליון דולר, יופחת מחיר המניה בהנפקה הפרטית בגובה הפער)באחוזים) בין ההכנסות בפועל ל-60 מיליון דולר, אך בלא יותר מ-8%. בהתאם, יוקצו למשקיעים בהנפקה מניות נוספות.

אינסייטק מפתחת מכשיר לצריבת רקמות בתוך הגוף באופן לא פולשני. המוצרים שלה מיועדים לטיפול בשרירנים ברחם, בגידולים סרטניים בעצמות, לטיפול ברעד לא-פרקינסוני ובגידולי מוח. על פי דוחות אלביט מדיקל, ב-2013 היו הכנסותיה של אינסייטק 20.6 מיליון דולר - גידול של 14% ביחס לשנה קודמת, והיא הפסידה 13 מיליון דולר, בדומה ל-2012.

אינסייטק היא אחת משתי חברות ביומד בהן מחזיקה אלביט מדיקל, שהינה חברה בת לתחום הביומד שהוקמה על ידי אלביט הדמיה ומוזגה לשלד בורסאי ב-2010. לאלביט מדיקל יש החזקה נוספת, בחברת גמידה סל, אשר הייתה אמורה להימכר לאחרונה לתאגיד נוברטיס, עסקה שהוקפאה לפי שעה.

ההחזקות - נכס להגדלת האפסייד

יש לציין כי ג'רמי בלנק, נציג קרן יורק בישראל, ומי שהוביל את הסדר החוב באלביט הדמיה ובחברה הבת פלאזה סנטרס, חתר זה זמן למימוש ההחזקות של חברות הביומד שבשליטת מדיקל, בשיתוף בעלת המניות השנייה בגודלה באלביט הדמיה, קרן DK פרטנרס. ככל הידוע, קיבל בלנק באכזבה רבה את הקפאת המכירה של גמידה סל לנוברטיס לפי שווי של עד 600 מיליון דולר.

יורק, כבעלת המניות הגדולה באלביט הדמיה, רואה בהחזקות בחברות הביומד שלה נכס שבעזרתו תוכל להגדיל את האפסייד הטמון בהשקעתה באלביט הדמיה. זאת, שכן בלנק עדיין אינו רואה שם רווח על השקעתו, כאשר מאז השלמת הסדר החוב בחברה באחרונה ועד היום, נסחרת מנייתה ללא שינוי.

נראה כי בלנק חותר בכל הכוח להשביח את השקעתו בחברת ההחזקות, ורק בשבוע שעבר אושר הסדר החוב בחברה הבת, פלאזה סנטרס, אשר יורק היא מחזיקת האג"ח הגדולה בה, עם כ-40% מחובה. החברה הבת עוסקת ביזמות נדל"ן מניב במזרח אירופה ובהודו.