מתוח בדרום: 10 רקטות התפוצצו במועצת אשכול

לפחות 10 רקטות התפוצצו הבוקר בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, לאחר שגם הלילה נורו אל עבר יישובי המועצה 3 רקטות ■ ראש המועצה חיים ילין: "ישראל איבדה את ההרתעה לחלוטין"

גם בשעות הבוקר (ב') נמשך הירי אל עבר יישובי הדרום, לאחר שלפחות 10 רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. בשעות הלילה נשמעה אזעקת "צבע אדום" ביישובי המועצה ולאחריה התברר כי 3 רקטות נחתו אף הן בשטחים פתוחים.

ראש מועצת אשכול, חיים ילין, התייחס הבוקר למתיחות הגוברת באזור ואמר כי "ההרתעה של ישראל נמוגה לחלוטין". בשיחה עם חדשות 2 Online הוסיף ילין: "התחושה היא שאנחנו חוזרים אחורה בכמה שנים. אנחנו חוזרים לחוות את הימים שבין מבצע עופרת יצוקה למבצע עמוד ענן".

"תושבי עוטף עזה עומדים באתגר הזה בגלל שאנחנו חייבים לקיים את שגרת חיינו", ציין ילין. "אנחנו כבר 13 שנים בשגרה כזאת אז זה לא משהו שאנחנו לא מכירים".

אתמול כלי טיס של חיל האוויר ירה לעבר חוליית מחבלים שעסקה בהכנות לירי לעבר שטח ישראל. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי מחבל אחד נהרג ומספר חברי חוליה נוספים נפצעו בתקיפה בחאן יונס. עוד דווח כי אחד הנפגעים הוא זיאד עובייד, פעיל שטח בארגון הג'יהאד האסלאמי. זמן קצר לפני כן נורו שתי רקטות גראד לעבר מערב הנגב ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. באירוע לא היו נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי "כלי טיס של חיל האוויר סיכל חוליית טרור אשר עסקה בהכנות אחרונות לירי רקטות לעבר שטח ישראל".