חאמס רודריגז הוצע למנ. יונייטד, בגיל 18, תמורת 5 מיליון ליש"ט בלבד

הפספוס הגדול ביותר בקריירה המפוארת של אלכס פרגוסון? כוכב נבחרת קולומביה, שמלהטט במונדיאל - לא הרשים את המאמן הסקוטי

חאמס רודריגז, נבחרת קולומביה, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

הקריירה של סר אלכס פרגוסון, מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר, הייתה רצופת הצלחות, תארים ותהילה. אבל אפילו למאמן הסקוטי היו במהלך השנים כמה נפילות מפוארות.

שתיים יותר זכורות הן החלטותיו לשחרר בגיל צעיר את ג'רארד פיקה, שבשנת 2008, בגיל 21, חזר לקבוצת נעוריו ברצלונה לאחר ארבע שנים באנגליה - והפך לאחר מכן לחלק אינטגרלי משושלת הכדורגל הגדולה של בארסה ונבחרת ספרד. היה גם את פול פוגבה הצרפתי, שהגיע ליונייטד בגיל 18, אך פרגוסון לא הצליח לעלות על כישרונו הגדול - וכיום הקשר מככב ביובנטוס, ונחשב לאחד הפרוספקטים המבטיחים ביותר בכדורגל העולמי.

פוגבה ופיקה אינם לבד: חאמס רודריגז, שמהפנט את חובבי המשחק ברחבי העולם עם התצוגות שלו במונדיאל 2014 במדי נבחרת קולומביה - הוצע לפני ארבע שנים לפרגוסון, עת שיחק בבאנפילד הארגנטינית. כך מפרסם כתב "הגרדיאן", דומיניק פייפילד. "פרגי" היה יכול לקנות את חאמס, אז בן 18 - תמורת 5 מיליון ליש"ט בלבד. הסוף של הסיפור ידוע: פורטו הפורטוגלית היא זאת ששמה עליו את היד (תמורת סכום נמוך יותר), ובקיץ הקודם מכרה אותו למונאקו הצרפתית בעסקת ענק של 38.5 מיליון ליש"ט.

רודריגז, שהסוכן הישראלי פיני זהבי הוא אחד מנציגיו ומאלו שגזרו את הקופונים על עסקאות ההעברה שלו לאורך השנים - כבש חמישה שערים בארבעה משחקים בגביע העולם הנוכחי בברזיל. בעונה הנוכחית הוא היה אחד השחקנים הבולטים בצרפת, כשרשם 10 שערים ו-14 בישולים במדי מונאקו.

אגב, שבועות ספורים לאחר שהחליט לוותר על רודריגז - החתים פרגוסון את בבה הפורטוגלי, תמורת 7.4 מיליון ליש"ט - שחקן שהפך לאחד הפלופים הגדולים בתולדות מנצ'סטר יונייטד. לימים, הודה פרגוסון כי החליט לרכוש את בבה למרות שכלל "לא ראיתי אותו משחק".