אביזרי כל הארץ התאחדו: שוק האקססוריז חוזר

שוק האקססוריז - היריד הגדול והוותיק ביותר בארץ למוצרי אופנה נלווים, שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בתל-אביב - חוזר זו השנה השביעית ברציפות, עם קולקציות חדשות, מקומיות ומקוריות לקיץ 2014

מתוך קולקציית הקיץ של אפרת עזוז / צילום: דרור בן נפתלי
מתוך קולקציית הקיץ של אפרת עזוז / צילום: דרור בן נפתלי

אקססוריז מכל רחבי הארץ יתאחדו בשוק האקססוריז שיתקיים בסוף השבוע הקרוב. היריד הדו-שנתי חוזר עם קולקציות חדשות לקיץ 2014, פרי יצירתם של מיטב המעצבים הישראלים כשהדגש הוא על יצירה מקומית ורעיונות מקוריים.

מדובר ביריד הגדול והוותיק ביותר בארץ למוצרי אופנה נלווים, המתקיים כבר 7 שנים ברציפות, שהוקם ומופק על-ידי יונתן טרוים, במטרה לתת פלטפורמה ליוצרים מקומיים בתחום האופנה.

השוק הפך כבר מראשיתו להצלחה מיידית, ולא בכדי: מדובר ביריד שבו כולם יוצאים מורווחים, ובראשם המעצבים שיכולים למכור ישירות לקהל הרחב ללא תיווך של חנויות, במחירים מוזלים יותר וגם לקבל חשיפה בפני קהל הצרכנים.

כ-60 מעצבים מקומיים יציעו למכירה ביריד תכשיטים, תיקים, נעליים, חגורות, כובעים ואביזרי לבוש נלווים שונים, כשהדגש הוא על יצירה מקומית ועל רעיונות מקוריים. ביריד תינתן הנחה של 30%-70% על פריטי לבוש מעונות קודמות, וכ-25% הנחה על פריטים מקולקציית הקיץ הנוכחית. בנוסף, יוצגו גם עשרות פריטים ייחודיים שעוצבו במיוחד עבור היריד, של מעצבות כמו ענת זמיר, דניאל קלר, ליזארט ועוד.

ביריד מציגים מעצבים צעירים, אנונימיים יחסית, לצד ותיקים וידועים יותר. "אנחנו נותנים למעצבים החדשים פלטפורמה ומוטיבציה לייצר כמות גדולה כדי למכור אותה בבת אחת", אומר טרוים. "הדוגמה הכי בולטת למי שגדלה עם היריד זו מעצבת כמו שלומית אופיר, כשהחשיפה שקיבלה בו הביאה להתפתחות מטאורית של המותג שלה. המסקנה היא שמי שיש לו את הנתונים המסחריים מלכתחילה - מוצרים אטרקטיביים במחירים טובים, היריד יכול להוות מקפצה אדירה עבורו".

טרוים (שהקים ומפיק גם את יריד הנעליים "זוגות"), מודע לעובדה שירידי אופנה צצים במרחב האורבני המקומי חדשות לבקרים, אך לא מתרגש. "ירידים שלא מגדירים באופן מדויק את המטרה שלשמה הם הוקמו אין להם סיכוי לשרוד. באופן מוזר, לשוק האקססוריז מעולם לא קם מתחרה והיום, מבחינת יריד האופנה, הוא הכי גדול מבחינת כמות המציגים, כמות המוצרים שמוצעת וכמות האנשים שמבקרים בו".

- מהם הקריטריונים להשתתפות ביריד?

"הראשון הוא מעצב ישראלי שמייצר בעבודת-יד בארץ, ופריטים שלא דומים לשום דבר אחר, גם אם מדובר בחומרים כמו פלסטיק ופרספקס. מכאן והלאה, להצלחה המסחרית יש הרבה גורמים שמשפיעים מסביב, כמו מי מוכר".

טרוים מבטיח שכל מעצב שנבחר להשתתף בשוק מציע מוצרים באיכות גימור גבוהה. לצד המעצבים המקומיים, יציגו גם 5 מותגי יבוא שלדברי טרוים - "לא מתחרים במקומיים בשום מובן, כמו משקפי ראייה, שעונים לגברים, כפכפים מחומרים ממוחזרים, הכול באופי של בוטיק. המחויבות הראשונה שלי היא לקהל, לאפשר כמה שיותר גיוון, ואחר כך למעצבים המשתתפים".

היריד יתקיים באולם סמולרש שבמתחם אוניברסיטת תל-אביב, בימים חמישי עד שבת (3-5 ביולי). כניסה: 10 שקלים. www.xsrz.com

שוק האקססוריז
 שוק האקססוריז