אלגומייזר: ילדת הפלא קנתה ע"ח החברה תיק שאנל ב-4,000 ד'

נחשף כתב ‎ה‎תביעה שהגישה אלגומייזר נגד סמנכ"לית הטכנולוגיה הילה פז: "פז צעקה, גידפה ואף תקפה עובדים ומנהלים" ■ ‏‎‎ומה הקשר לתיק שאנל ב-4,000 שקל? ■ מניית אלגומייזר השלימה ירידה של 70% מהשיא‏‏‏

הילה פז / צילום: שי יחזקאל
הילה פז / צילום: שי יחזקאל

‎‎הסכסוך בין מייסדת אלגומייזר , הילה פז, למנכ"ל חברת התוכנה עולה מדרגה, ומגיע להליכים משפטיים. בסוף השבוע דיווחה אלגומייזר לבורסה כי החברה הגישה תביעה בבית הדין לעבודה בת"א-יפו נגד פז, המשמשת כסמנכ"לית הטכנולוגיה בחברה, ומחזיקה ב-18.9% ממניותיה (לצד אביב ברקוביץ', סמנכ"ל הפיתוח העסקי, שמחזיק מניות בהיקף דומה). סכום התובענה עומד על 890,000 שקל. ‏

אלגומייזר היא חברת סטארט אפ הפועלת בתחום התוכנה לפרסום באינטרנט. החברה פיתחה אלגוריתם שאמור לסייע לעסקים ברשת בגיוס לקוחות חדשים ובהגדלת רווחים מלקוחות קיימים.

בכתב התביעה טוענת החברה, באמצעות בא כוחה עו"ד יצחק אבירם, כי פז "נטשה את משרתה בחברה, תוך הפרת חוזה העסקתה והפרת אמונים קשה, וביצוע מעשים הפוגעים בחברה תוך גרימת נזק רב לחברה". במסגרת התביעה, אלגומייזר תובעת מפז פיצויים כספיים, ודורשת שיוצהר "כי הילה פז הפרה את הסכם העסקתה בחברה". ‏‏‏‏

בכתב התביעה נכתב כי פז גרמה ל"סביבת עבודה עכורה במיוחד, גרמה לריבים בלתי פוסקים ולמחלוקות, יצרה יחסי אנוש גרועים במיוחד, אך מעל לכל: הביאה בהתנהלותה הרשלנית, המזלזלת ובחוסר אכפתיות לפגיעה בפיתוח הטכנולוגיה של החברה".

עוד נכתב, "הנתבעת, שהתקשורת הכתירה כ'ילדת פלא', הוכיחה דבר אחד: הפלא חולף, אך הילדותיות נשארת". ‎‎

‏"תיק של שאנל ב-4,000 דולר"

‎‎לטענת החברה, "הנתבעת לא הייתה מסוגלת להפריד בין מאווייה לבין טובת החברה... וביקשה לעשות קודם כל לעצמה ולא לחברה. וכשתקוותה נכזבה, היא לא הצליחה לתעל את רגשותיה לאפיקים חיוביים, להפריד בין חייה האישיים לבין חובותיה כעובדת, ותוך הבעת רוגז ומרמור בלתי פוסקים, העכירה את המצב בחברה".

לטענתם פז צעקה, גידפה ואף תקפה עובדים ומנהלים, וסירבה לבצע הוראות שקיבלה מהמנכ"ל. כתב התביעה מציין פעולות של הקלטת המנכ"ל בסתר על-ידי פז, גילוי מידע סודי, מקרה שבו שפכה כוס קפה רותח על המנכ"ל הקודם (אך טענה שלא בכוונה) ועוד.

‏‏כתב התביעה מציין מקרה מוזר, שלפיו פז טענה שהובטח לה תיק יוקרתי של שאנל "אם העסק יצליח" ודרשה את התיק שהובטח לה. בנסיעה לכנס מקצועי בארה"ב, היא לא הופיעה בזמן לכנס, "שכן - לא פחות ולא יותר - הלכה לרכוש את תיק השאנל ב-4,000 דולר", נכתב בתביעה.

בשבוע שעבר הודיעה אלגומייזר על סכסוך שקיים בין פז, לבין המנכ"ל, נועם בנד. הסכסוך בין השניים הביא את פז ואת אביה, עמוס פז, לפעול לפיטוריו של המנכ"ל, מהלך שלא צלח, מאחר שבנד זכה לגיבוי מלא מהדירקטוריון. מנגד, מתאר בנד את פז כחסרת יכולת לקבל מרות ולהיות כפופה למנהל מקצועי.

פז (24), שנחשבת ל"ילדת פלא" מוכשרת ושאפתנית, סיימה תואר ראשון במתמטיקה בגיל 17 וייסדה את אלגומייזר יחד עם ברקוביץ'. מאז הדיווח הראשון על הסכסוך באלגומייזר איבדה מניית החברה כ-18% מערכה, והיום הוסיפה לרדת בעוד כ-2% במהלך יום המסחר בתל אביב. שווי השוק שלה עומד על כ-25 מיליון שקל, לאחר ירידה של 70% מהשיא בנובמבר 2013.

אלגומייזר הפכה לחברה בורסאית, ובאפריל 2013 יצקו פז וברקוביץ' את פעילותה לתוך השלד הבורסאי של העיתון "מעריב". בפברואר האחרון השלימה גיוס של 7 מיליון שקל בהנפקה פרטית. המשקיע הבולט באותה הנפקה (שבוצעה בעת שאלגומייזר נסחרה בשווי של 50 מיליון שקל) היה בית ההשקעות ילין-לפידות, המחזיק כיום ב-10% מהון החברה. ‏‎‎