אדידס ונייקי רבות: מי תעניק ליונייטד את החסות היקרה בהיסטוריה?

לפי ה-BBC, גם חברת וורייור ספורטס במגעים עם "השדים האדומים" על הענקת ספונסרשיפ הלבשה בשווי של 600 מיליון ליש"ט ל-10 שנים

מנצ'סטר יונייטד זוכה במגן הקהילה 2013 / צלם: רויטרס
מנצ'סטר יונייטד זוכה במגן הקהילה 2013 / צלם: רויטרס

במנצ'סטר יונייטד ממשיכים לשמור את הקלפים קרוב לחזה סביב עסקת חסות ההלבשה הבאה של המועדון, שאמורה להפוך ליקרה ביותר בהיסטוריה של הכדורגל העולמי.

כזכור, הקבוצה האנגלית מסיימת את החוזה שלה עם נייקי בתום העונה הקרובה (2014/15), השווה 24 מיליון ליש"ט בשנה. "השדים האדומים" מחפשים להגיע להתקשרות חדשה, שתכניס יותר כסף לקופת המועדון באופן משמעותי.

ה-BBC מדווח כי יונייטד מנהלת מגעים מקבילים עם שלוש חברות הלבשת ספורט שונות: אדידס הגרמנית, וורייור ספורטס האמריקאית, וגם עם הספונסרית הנוכחית שלה נייקי. מעמדה של יונייטד כמותג גלובלי מאפשר לה לדרוש - וכנראה גם לקבל - סכום שיא של 600 מיליון ליש"ט ל-10 שנים, הגבוה כמעט פי 2 מזה שמקבלת כיום ריאל מדריד הספרדית מאדידס (31 מיליון ליש"ט בשנה, חוזה ההלבשה הגבוה ביותר בכדורגל).

במסגרת ההסכם הנוכחי של יונייטד עם נייקי, לאחרונה היה חלון בו יכלה לנהל עם הקבוצה מו"מ בלעדי על הארכת החוזה ביניהן - אך זה הסתיים, במה שפתח את הדלת לחברות אחרות להיכנס לתמונה.