סוכן ביטוח דיווח כהוצאה את תחזוקת הפורשה וספרי ילדים

לפי רשות המסים, בעל סוכנות לשיווק ביטוחי חיים ודירות גם דרש כהוצאות עסקיות של החברה את שיפוץ ביתו, רכישת רהיטים וארוחות פרטיות

בעל סוכנות לשיווק ביטוחי חיים ודירות, הפועל מול רוב חברות הביטוח הגדולות בישראל, נעצר בחודש שעבר בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים ולעבירות מס נוספות. כך דיווחה היום (ב') רשות המיסים.

מפקח בפקיד שומה תל-אביב 4 בדק את הדיווחים של מיכה מור, בן 59 מראשון לציון, ומצא פערים של מאות אלפי שקלים בכל שנת דיווח בין הכספים שדיווחו חברות הביטוח כי העבירו לו, לבין ההצהרות שהגיש לרשות המסים.

לטענת רשות המיסים, מור דיווח על הכנסותיו השוטפות אך השמיט מן ההצהרות את המקדמות שהיה מקבל מחברות הביטוח בתחילת כל שנה בהתבסס על סכום המכירות שלו בשנה הקודמות, אשר קוזזו מההכנסות שקיבל במהלך השנה. לדברי הרשות, החשד הוא כי מור העלים הכנסות במיליוני שקלים בין השנים 2007 ל-2013.

לפי רשות המיסים מור גם דרש כהוצאות עסקיות של החברה הוצאות פרטיות לביתו ומשפחתו. בין השאר הוא דרש החזרים על שיפוץ ביתו, רכישת רהיטים, הוצאות כלי הרכב של בני משפחתו הכוללים גם פורשה וניסן ג'וק, ארוחות פרטיות במסעדות ואף ספרי ילדים.

מור שוחרר בתנאים מגבילים תמורת הפקדת ערבויות במיליון שקל ומזומן בסך 50,000 שקל, נוסף להפקדת דרכונו ועיכוב יציאה מהארץ לחצי שנה. כל זאת, עד להגשת כתב אישום נגדו.