עיתונאי, עו"ד וכוכב טלוויזיה

לשון חריפה ולקוחות מהשורה הראשונה: מי אתה, עו"ד רונאל פישר?

עו"ד רונאל פישר (47) הוא כיום סנגור מוכר, בעל משרד עורכי דין משגשג וכוכב טלוויזיה המשמש כשופט בתוכנית "המיזם" המשודרת בערוץ 2, אבל לא תמיד היה כזה. פישר היה בעברו עיתונאי מוכר שעבד בעיתונים "חדשות" ו"מעריב" ובמקומות אחרים. פישר הוא אחיהם של עו"ד גדעון פישר, של השחקן אמנון פישר ושל הבמאי דוד פישר, ששימש בעבר כמנהל הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה.

הקריירה של פישר כעיתונאי הייתה מוצלחת, ובין היתר הוא חשף בספטמבר 1995 את פרשת הסיליקון בחלב תנובה, שזיעזעה את המדינה. תחקיר של פישר בעיתון "מעריב" חשף כי תנובה מוסיפה לחלב העמיד דל השומן שלה את הכימיקל דיתיל סולוקסאן (סיליקון) שמנע קיצוף ואיפשר לאטום ביתר קלות את אריזות החלב. החשיפה הולידה כתב אישום נגד תנובה ומנהליה, שהסתיים בעונשי קנס ושורה של תביעות פיצויים אזרחיות, בהן תביעות ייצוגיות.

לשון חריפה

ב-1996 חשף פישר את פרשת השמדת מנות הדם של עולי אתיופיה, שאף היא יצרה סערה גדולה; וכן את פרשת פרופ' אליעזר רחמילביץ', שסירב לטפל בחולת הסרטן דסי רבינוביץ'.

לאורך השנים הופיע פישר גם בתוכניות טלוויזיה רבות, ובהן סדרת התעודה "עשרת הדיברות", ו"גברים בשחור" בצוותא עם מיקי רוזנטל. כמו-כן הוא הופיע בתוכנית "האח הגדול" של "קשת", וכאמור עד לאחרונה היה גם בצוות השיפוט בתוכנית "המיזם" של "רשת". בעקבות חקירתו במשטרה יסיים פישר את עבודתו בתוכנית ויש להניח שלא יככב בקרוב בטלוויזיה.

כיום פישר הוא, כאמור, הבעלים של משרד עוה"ד רונאל פישר-בלום-דוד ושות' העוסק במשפט פלילי, אזרחי ומסחרי. שותפתו היא רות דוד-בלום, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), שמייצגת אותו בהסתבכות הנוכחית.

על לקוחותיו של פישר נמנים אנשי עסקים מוכרים רבים, בהם קבלנים בעלי היקף פעילות נרחב בארץ ובחו"ל, אנשי עסקים מתחום הטקסטיל, הביטוח והנדל"ן, חברות ביטוח, חברות בינלאומיות, רואי חשבון, אישי ועובדי ציבור, ראשי ערים בהם פתח תקווה, הוד השרון וראשל"צ ועוד.

הלקוחות הבולטים של המשרד בעבר ובהווה הם חברת ב. יאיר הציבורית, שראשיה חשודים בביצוע הלבנת הון עבור ארגון פשיעה; חברת פלאפון תקשורת; איש העסקים ארקדי גאידמק; אליהו העליון; ראש עיריית פתח תקווה, יצחק אוחיון; עיריית רחובות; יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן; הסתדרות המורים; ותנ"צ אפרים ברכה, ראש יאח"ה.

פישר סובל מליקוי בדיבור-גמגום, אבל הוא מתגבר עליו באומץ רב ואפילו הצליח להפוך אותו ליתרון. הוא ידוע בלשונו החריפה ואף לא היסס להתבטא בחריפות גם בבתי המשפט. כך, למשל, כאשר הרשיע השופט חנן אפרתי את יעקב העליון, לקוחו של פישר בביצוע מעשים מגונים, אמר פישר בתגובה כי "המעשה המגונה היחיד בתיק הוא הכרעת הדין". פישר הורשע בדין משמעתי בעקבות האמירה הבוטה.