קרב המיתוג של המונדיאל: ניצחון קטן לנייקי על אדידס

שחקני הנבחרות "של נייקי" השתתפו עד שלב רבע הגמר ב-52% מכלל דקות המשחק האפשריות בטורניר; אדידס הסתפקה ב-38% מהדקות

נעלי אדידס, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס
נעלי אדידס, מונדיאל 2014 / צלם: רויטרס

גביע העולם בברזיל הוא כידוע לא רק זירה של התגוששויות ספורטיביות - אלא גם קרב מיתוגי בין שתי חברות ההלבשה הגדולות ביותר בספורט, נייקי האמריקאית ואדידס הגרמנית. מי מנצחת?

הנתון הברור מאליו הוא שיוויון שנרשם בגזרת הנבחרות שהעפילו גבוה עד לכדי שלב חצי הגמר: גרמניה וארגנטינה, שמקבלות חסות הלבשה מאדידס מצד אחד - ונציגות נייקי שכוללת את ברזיל והולנד.

אך עם זאת, על-פי בדיקה של ה"האפינגטון פוסט" - נייקי מנצחת במדדים יותר רחבים, וחשובים לא פחות: שחקני הנבחרות "של נייקי" השתתפו עד שלב רבע הגמר ב-52% מכלל דקות המשחק האפשריות בטורניר. אדידס? הסתפקה ב-38% מהדקות. שחקני הנבחרות שמקבלות חסות מנייקי כבשו 72 שערים (45%), לעומת 68 של אדידס (43%).

כל הנבחרות של יתר המותגים הסתפקו ב-14 שערים בלבד (9%), בעוד 5 גולים היו שערים עצמיים (3%).