פפושדו רכש מניות אלביט הדמיה בפארק פלאזה

חברת ההחזקות מכרה את חלקה לבעל השליטה בחברת המלונות ב-35 מיליון שקל ■ מוטי זיסר הוא שעמד מאחורי העסקה וממשיך למשוך בחוטים בעסקאות אלביט הדמיה

אלי פפושדו / צילום: אלון רון
אלי פפושדו / צילום: אלון רון

לפני ימים אחדים דיווחה חברת ההחזקות אלביט הדמיה, שבשליטת הקרנות הזרות יורק (כ-20%) ו-DK פרטנרס (כ-14%), כי מכרה את יתרת החזקותיה, כ-4%, בחברת המלונות פארק פלאזה, הנסחרת בבורסת לונדון, וזאת תמורת 6 מיליון ליש"ט (כ-35 מיליון שקל).

כעת נודע ל"גלובס", כי מי שעמד מאחורי גיבוש העסקה והוצאתה לפועל היה מוטי זיסר, בעל השליטה לשעבר בקונצרן, שנאלץ במסגרת הסדר החוב בחברה להעביר את המושכות למחזיקי האג"ח, שהפכו לבעלי המניות. לצדו של זיסר, המייעץ כיום לבעלי הבית החדשים, סייע דודי מחלוף, מנכ"ל משותף באלביט הדמיה.

מי שקנה מאלביט הדמיה את מניות פארק פלאזה, מחוץ לבורסה ובמחיר הנמוך משווי השוק, הוא אלי פפושדו, ששולט בפארק פלאזה באמצעות קבוצת ים סוף שבבעלותו. בעבר החזיקו פארק פלאזה ואלביט הדמיה במשותף בשורה של מלונות באירופה, אך בעקבות הקשיים העסקיים של האחרונה היא מכרה את חלקה במלונות לפארק פלאזה.

לפפושדו עמדה כל העת האופציה לקנות מניות אלו במחיר זה מאלביט הדמיה, אלא שעד כה נמנע מלעשות כן. לא מן הנמנע כי השותפות העסקית בעסקי המלונות בעבר, ויחסי החברות ארוכת-השנים של השניים, היוו את אחד מהטריגרים לקיום העסקה.

כאמור זיסר, שנקלע לחדלות פירעון בעסקיו, ממשיך לשמש כיועץ חיצוני לאלביט הדמיה, וכך למשל אף היה מעורב בעסקה של החברה הנכדה - אינסייטק. זו הודיעה לאחרונה על סבב השקעה, ובמסגרת הנפקה תגייס חברת המכשור הרפואי 50-62 מיליון דולר, לפי שווי של 200 מיליון דולר לפני הכסף.

קרן יורק עצמה, שמוביל ג'רמי בלנק, תשקיע לפחות 37.5 מיליון דולר בהנפקה הפרטית.