עובדת יאהו לשעבר: אולצתי לקיים מין אוראלי ו"מין דיגיטלי"

מהנדסת לשעבר ביאהו טוענת כי הוטרדה מינית ע"י מנהלת הנדסה בכירה בחברה, שאמרה לה שיהיה לה "עתיד מזהיר" ביאהו אם תקיים עימה יחסי מין

משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס
משרדי חברת האינטרנט יאהו! / צלם: רויטרס

תביעה הוגשה נגד בכירה בחברת יאהו על-ידי אישה שהייתה כפופה לה, ובו היא מאשימה את הבוסית לשעבר בהטרדה מינית ובפיטורים שלא כדין.

נגד מריה ז'נג, מנהלת הנדסה בכירה ב-Yahoo Mobile, הוגשה תביעה על-ידי נאן שי (Shi), שעבדה כמהנדסת תוכנה ראשית ביאהו החל מפברואר 2013, זאת בהתאם לתלונה שהוגשה ב-8 ביולי בבית המשפט הגבוה של סנטה קלרה שבעיר סן חוזה, קליפורניה.

על-פי התלונה, ז'נג אילצה את שי לקיים עימה מין אוראלי ו"מין דיגיטלי" במספר הזדמנויות בעיר סאניווייל, ואמרה לה שיהיה לה "עתיד מזהיר" ביאהו אם תקיים עימה יחסי מין.

שי דורשת פיצוי כספי ופיצויים עונשיים. התביעה הוגשה גם נגד חברת יאהו.

"אין שום בסיס או אמת בטענות נגד מריה ז'נג. מריה היא עובדת בכירה למופת ביאהו, ואנו מתכוונים להיאבק במלוא המרץ כדי לטהר את שמה", כך מסר נציג של יאהו בהודעת דוא"ל.

ז'נג הקימה חברה משלה בתחום המובייל, Alike, שנרכשה על-ידי יאהו בשנת 2013. כמו כן, היא עבדה במיקרוסופט וב-Zillow לפני שהצטרפה ליאהו, כך על-פי הפרופיל שלה ב-LinkedIn.

במסגרת התלונה שהגישה, שי מאשימה את ז'נג בכך שהורידה באופן לא הוגן את הערכות הביצועים שלה ברבעון השני והשלישי של שנת 2013.

בתביעה נטען כי צוות משאבי האנוש בחברה סירב לערוך חקירה כאשר שי התלוננה על כך שהבוסית שלה "התחילה" איתה. תחת זאת, על-פי התלונה, שי נשלחה לחופשה ללא תשלום ובסופו של דבר פוטרה מתפקידה בחברה.