הסכם חסות גרנדיוזי למנצ'סטר יונייטד: תקבל 1.3 מיליארד ד' מאדידס

המועדון סיכם רשמית על חוזה ספונסרשיפ ההלבשה הגבוה ביותר בתולדות הכדורגל העולמי - שיקבל תוקף החל מעונת 2015/16 ויימשך לפחות 10 שנים

וויין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס
וויין רוני שחקן מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס

עסקת ספונסרשיפ היסטורית, שלא לומר היסטרית, נסגרה היום (ב') בספורט העולמי: מנצ'סטר יונייטד הודיעה רשמית כי הגיעה לסיכום עם אדידס על חוזה חסות הלבשה, שיכניס לקבוצת הכדורגל האנגלית סכום עתק של 750 מיליון ליש"ט ב-10 שנים (1.28 מיליארד דולר). זהו הסכם חסות ההלבשה הגבוה ביותר בתולדות הכדורגל.

על-פי הודעה באתר הרשמי של יונייטד, מדובר על "סכום מינימום", שבתנאים מסוימים יוכל אפילו לצמוח עוד יותר.

ההסכם עם חברת ההלבשה הגרמנית ייכנס לתוקף החל מעונת 2015/16, ויהיה שווה ל"שדים האדומים" 75 מיליון ליש"ט בעונה. בעונה הקרובה תמשיך נייקי לשמש כנותנת חסות ההלבשה של קבוצת הפרמיירליג, תמורת סכום שלאור החוזה החדש נראה כמעט מגוחך: 23.5 מיליון ליש"ט "בלבד". נייקי תסגור 13 שנים עם רצופות עם יונייטד, אבל כעת תאבד את ההגמוניה שהייתה לה באחת מקבוצות הספורט האייקוניות והגלובליות ביותר בספורט העולמי.

עונה גרועה ליונייטד? המותג חזק מדי בשביל להינזק

חוזה ההלבשה הגבוה ביותר בכדורגל העולמי כיום שייך לאלופת אירופה, ריאל מדריד הספרדית (31 מיליון ליש"ט בשנה, עם אדידס). יונייטד, כאמור, תקבל החל מ-2015/16 סכום יותר מכפול.

אגב, הפוזיציה הכלכלית של מנצ'סטר יונייטד, שנסחרת בוול-סטריט (NYSE:MANU), תתחיל להתחזק משמעותית עוד לפני כניסת ההסכם החדש עם אדידס לתוקף: מותג שברולט של ג'נרל מוטורס יתחיל לשמש כנותן החסות הראשית (פרסום על קדמת החולצות) כבר בעונה הנוכחית (2014/15), בחוזה שיכניס ליונייטד 53 מיליון ליש"ט בשנה (החסות הראשית היקרה ביותר בכדורגל העולמי).