שולה זקן נכנסה לכלא: "מודה לכל מי שתמך ונתן חיבוק"

זקן, לשעבר מנהלת לשכת אולמרט, היא ראשונת המורשעים במשפט הולילנד שמתחילה לרצות את עונשה ■ נדונה ל-11 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון

שולה זקן נכנסת לכלא. זקן הגיעה היום (ג') בשעות הצהריים לכלא נווה תרצה ברמלה והחלה לרצות את העונש של 11 חודשי המאסר שנגזר עליה, במסגרת הסדר עדת מדינה במשפט הולילנד, על-ידי שופט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן.

זקן, לשעבר מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהיא ראשונת המורשעים במשפט הולילנד שמתחילה לרצות את עונשה, יכולה הייתה להתחיל לרצות את העונש רק בספטמבר, אך החליטה להיכנס לכלא כבר היום, כדי שתוכל להשתחרר ולהיות עם בני משפחתה עד ערב חג פסח הבא.

ערב כניסתה לכלא העבירה זקן מסר למכריה בפייסבוק. "חברות וחברים יקרים. מחר אני עתידה להתחיל לרצות את עונשי, כחלק מגזר הדין שניתן לי במשפט הולילנד", כתבה זקן. "לאחר כמעט 8 שנים של מסכות משפטיות וסבוכות, אני רוצה להודות לכם - לכל אחד ואחת מכם, לכל מי שתמך ונתן חיבוק.

"משפחתי ואני מעריכים את זה עד מאוד ונוצרים כל מילה ותמיכה שניתנה ועדיין ניתנת. כצידה לדרך אקח איתי את אותה התמיכה, האהבה, האמונה והרגישות שהענקתם לי. יהיו ברוכים. שלכם, שולה".

8 קלטות

‏‎‎כזכור, רגע לפני שהסתיים משפט הולילנד הגיעו סנגוריה של זקן, עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן, להסדר עם פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), לפיו זקן תישלח, בגין הרשעתה בלקיחת שוחד בסך מאות אלפי שקלים, ל-11 חודשי מאסר פחות יום, יוטל עליה קנס של 25 אלף שקל, ובנוסף המדינה תחלט 75 אלף שקל מחשבונה וכן טבעת ותמונה שקיבלה משמואל דכנר, עד המדינה המנוח.

בתמורה לעונש הקל מסרה זקן לידי המדינה עדות חדשה וכן ראיות מפלילות לכאורה נגד אולמרט בפרשות הולילנד וטלנסקי, וכן בנוגע לחקירת החשד שאולמרט שיבש את מהלכי משפט הולילנד, בכך שניסה להשפיע על זקן שלא תעיד נגדו.

זקן מסרה למשטרה ולפרקליטות 8 קלטות המכילות שעות רבות של האזנות סתר, שביצעה לאולמרט באמצעות מכשיר האייפון שלה.

במהלך הדיון שבו אושר ההסדר, עלתה זקן לדוכן העדים והביעה חרטה על מעשיה לאורך השנים. בתוך כך היא חשפה, כאמור, את גרסתה החדשה נגד אולמרט, שמגלמת לטענתה את האמת לגבי מה שהתרחש בלשכתו לאורך השנים. לדבריה, "אולמרט השתמש בי לאורך שנים".

לא רק על אולמרט ופועלו דיברה זקן, אלא גם על עצמה ועל הנסיבות שלטענתה הובילו אותה לחזור בתשובה, להעיד נגד אולמרט ולחתום על הסדר טיעון.

"עם תחילת התהליך חשתי הקלה גדולה, כאילו משא כבד עזב אותי, וכבר אין לי צורך להסתיר יותר דבר. בעשותי כן, אני מבקשת להביע חרטה אמיתית על מעשיי. זה לא בא מהרצון לחמוק מעונש", אמרה.

זקן הוסיפה: "ביקשתי מרשויות התביעה להיענש במאסר בפועל. אני מאמינה שלצורך התשובה האמיתית שלי עליי להיענש ולסיים את התהליך בו התחלתי. אני מקווה שבכך יסלחו לי הוריי היקרים שחינכו אותי אחרת, וגם ילדיי ובעלי היקר, אותם העברתי שבעת מדורי גיהנום".