בעקבות העיכוב: בעלי זאפ יפרסמו מכרז למכירתה

מתווה המכרז צפוי לכלול הגשת הצעות הן לרכישת השליטה (51% לפחות) והן לרכישת מלוא מניות החברה ■ התכנון הוא להשלימו תוך 60 יום

זאפ
זאפ

בעקבות העיכוב המתמשך במכירת קבוצת זאפ, בעלי המניות בקבוצת אתרי האינטרנט מאיצים את הליך מכירת השליטה בחברה. ל"גלובס" נודע כי בימים הקרובים צפויה נציגות בעלי המניות, שהינם גופים מוסדיים שקיבלו את השליטה בחברה בעקבות הסדר חוב בשנת 2009, לפרסם מכרז לקבלת הצעות לרכישת זאפ (לשעבר דפי זהב).

בנציגות בעלי המניות, שבראשה עומדים עמיחי בומבך ממנורה מבטחים וקובי שלום מכלל ביטוח, הגיעו למסקנה שהליך המכירה תקוע. לכן, הוחלט לקדם הליך מכירה מסודר ומהיר, בשיתוף עם הנהלת החברה בליווי עו"ד יעקב שטיינמץ ממשרד שטיינמץ, הרינג, גורמן ושות', ולהשלימו תוך 60 יום.

ככל הידוע, מתווה המכרז יכלול הגשת הצעות הן לרכישת השליטה בקבוצת זאפ (51% לפחות) והן לרכישת מלוא מניות החברה, כאשר בסיום התהליך יתכנסו בעלי המניות לאסיפה מיוחדת ויבחרו באחת מההצעות.

סאגת זאפ - שמחפשת משקיע כבר למעלה מחצי שנה, במטרה לחזק את פעילותה השוטפת ולהביא לצמצום חוב בנקאי של כ-140 מיליון שקל, הגיעה לשיא לפני כחודשיים. סכסוך בין הנהלת הקבוצה - המנכ"ל ניר למפרט והיו"ר יעקב אלינב, לבין בעלי המניות בחברה בנוגע למכירתה, הביא את האחרונים להפקיע את סמכויות המכירה מידי ההנהלה, ולהקים נציגות שתטפל בנושא מטעמם. סכסוך זה עיכב את מכירת השליטה בחברה, כך שלמרות שבחודשים האחרונים הוגשו שלוש הצעות לרכישת זאפ, לא חלה התקדמות עם אף אחד מהמציעים.

4 הצעות הוגשו, אחת נמשכה

למעשה, המתיחות בין הנהלת זאפ לבין בעלי המניות הביאה את אחת המציעות למשוך את הצעתה. מדובר בקרנות הפרייבט אקוויטי סקיי ופימי שמשכו את הצעתן המשותפת, להזרמת 80 מיליון שקל לזאפ כנגד 51% ממניותיה לפחות. שתי מציעות נוספות היו אקסל שפרינגר הגרמנית, שהציעה לרכוש את מלוא מניות זאפ תמורת 140 מיליון שקל; והצעה של קרן אייפקס לרכישת 60% לפחות ממניות זאפ, לפי שווי חברה של 120 מיליון שקל. לאחרונה עלה גם שמו של איש העסקים טדי שגיא כמתעניין, אולם תנאי ההצעה שלו אינם ברורים.

בהקשר זה, נזכיר כי חלק מבעלי המניות, שהגדולים בהם הינם מנורה מבטחים, פסגות, כלל ביטוח ובנק הפועלים, עדיין חלוקים בדעתם לגבי עתיד החזקותיהם בזאפ - שנחשבת לחברה רווחית ובעלת פוטנציאל צמיחה. חלקם מבקשים לממש את החזקותיהם, ואחרים מעוניינים להזרים בעצמם את ההון הנדרש להמשך פעילותה ולשמור על שליטה בה. את השליטה בחברה קיבלו המוסדיים בשנת 2009, בעקבות הסדר החוב שבוצע בדפי זהב, לאחר שהחברה לא עמדה בהתחייבויות של כחצי מיליארד שקל למחזיקי האג"ח ולבנק הפועלים.

בעלי המותגים בקבוצת זאפ
 בעלי המותגים בקבוצת זאפ