קיציס בלי פרידמן

האם מדובר בניסוי שמטרתו להשאיר את קיציס במיינסטרים על תקן של ג'יי לנו?

 

"תוכנית קיציס", יום שישי 21:30, ערוץ 2 קשת

אייל קיציס פרץ לתודעה הלאומית כמי שהיה מספק בדיחה קבועה בכל יום שישי למדור הרכילות הפופולרי "ציפורה", אבל את הפריצה הגדולה שלו הוא עשה דווקא בלייט-נייט "חלומות בהקיציס" יחד עם טל פרידמן. התוכנית ההיא הייתה מטורפת, חתרנית ולפרקים גם מצחיקה מאוד. יחד עם זאת, היא לא הייתה (ומראש לא כיוונה לשם), קונסנזוס.

"ארץ נהדרת" שינתה את חוקי המשחק: ירצה בכך או לא, קיציס הפך למוכר בכל בית בישראל. זה נחמד כמובן, אבל לקומיקאי זו עלולה להיות אחריות כבדה מדי.

הערב יוצא קיציס לסיבוב נוסף במסלול תוכניות האירוח, כשהוא כבר לא הבחור הצעיר והאנונימי יחסית שהיה ב"חלומות בהקיציס". חלק מהטירוף שמניע כל קומיקאי ודאי נשאר, אבל לקיציס מודל 2014 יש כבר מה להפסיד גם אם יתעקש להתנער מאותה "אחריות לאומית" שבאה עם תפקיד הפנים של "ארץ נהדרת".

נוסף על כך, קיציס יחסר את הסייד-קיק ההיסטרי שלו מימי החלומות, טל פרידמן.

האם מדובר בניסוי שמטרתו להשאיר את קיציס במיינסטרים על תקן של ג'יי לנו - או האם יוכיח הקומיקאי המוכשר הזה שגם אחרי שנים רבות בחזית המיינסטרים, הוא עדיין יכול להפוך את השולחן על אורחיו? אני נוטה להמר על האופציה הראשונה.

הביטו וראו

"שורו", יום חמישי 22:00, ערוץ "yes קולנוע ישראלי"

זה היה אחד הסרטים הכי תל-אביביים של תחילת שנות ה-90. היה בו כמעט את כל המרכיבים בסלט הצבעוני שהפך את תל-אביב של אז לזרם חברתי כמעט בלתי מודע לעצמו (ובכך ייחודו). אם תרצו, אלה היו היסודות שעליהם קמה "הבועה" המפורסמת.

בסרט הזה יש הכול: קרן מור של רגע לפני "החמישייה הקאמרית" בתפקיד אשתו הבוגדנית של משה איבגי, שהיה בדיוק על התפר בין הכישרון המבטיח שהיה בשנים עברו לבין האזרח מספר 1 של הקולנוע הישראלי. יש כאן את נתן זהבי עוד לפני שהיה כל-כך עצבני ואת שרון הכהן כשעדיין הייתה כוכבת.

אם בקלאסיקה קולנועית ישראלית כמו "גבעת חלפון" רואים את המפגש בין הקבלן המזרחי החמדן לרומני התחמן, על רקע צה"ל השמן והמטומטם, אזי אפשר לראות ב"שורו" מפגש של מבולבלים: הבאסטיונר שלובש בגדי נשים, קבוצות התמיכה, הניו-אייג' ועוד - כל אלה פוגשים את הפריפריה שהייתה פעם מיינסטרים בצורת חבורת זמר נודדת שהיא ספק המקהלה בטרגדיה יוונית, ספק גלויה מן העבר שמשקיפה בדאגה על מה שהפכה החברה הישראלית להיות.

וכן, למרות כל האמור לעיל, זה גם מצחיק.

* ציון: 9