הקצין שנהרג בגבול עזה - חוקר בכיר ברשות ני"ע

באירוע ליד קיבוץ עין השלושה נהרג רס"ן (במיל') אמוץ גרינברג וסמל אדר ברסנו ■ גרינברג הוביל את תיקי החקירה בפרשות אי.די.בי ומליסרון

רב סרן אמוץ גרינברג ז"ל  / צילום מסך
רב סרן אמוץ גרינברג ז"ל / צילום מסך

הותר לפרסום: בחילופי אש הבוקר בעת נסיון חדירה של החמאס לשטחי ישראל נהרגו רס"ן (מיל.) אמוץ גרינברג מהוד השרון וסמל אדר ברסנו בן 20 מנהריה, ושני חיילים נוספים נפצעו באורח בינוני. השניים נהרגו בעת שכוח צה"ל סיכל את ניסיון החדירה ליד גדר הגבול, דרך מנהרת טרור, באזור קיבוץ עין השלושה.

המחבלים פתחו באש מקלעים ובירי טילים נגד-טנקים לעבר כוח צה"ל שסייר באזור. הכוח השיב באש והדף את המחבלים בחזרה לשטח רצועת עזה, ובכך סיכל פיגוע חדירה. במהלך חילופי האש חוסל אחד המחבלים ונהרגו שני חיילי צה"ל. כוחות צה"ל פתחו בסריקות באזור מחשש להימצאות מחבלים בשטח. לאחר התקרית, תקפו כלי טיס של חיל האוויר כמה מחבלים אשר היו מעורבים באירוע.

"צה"ל רואה בחמאס אחראי לתקיפה זו שתכליתה פגיעה רצחנית בתושבי מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל. "צה"ל ימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה להגנה על תושבי מדינת ישראל".

אחד ההרוגים היום - חוקר בכיר ברשות ני"ע

אמוץ גרינברג היה ראש צוות במחלקת החקירות ברשות ני"ע. הוא הוביל את תיק החקירה בפרשת הרצת המניות באי.די.בי, כמו גם את החקירה בהרצת האג"ח במליסרון.

יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, ספד לגרינברג במוצ"ש: "בהלם, זעזוע וכאב עצום קיבלנו את ההודעה שאהובנו רס"ן במיל' אמוץ גרינברג, ראש צוות במחלקת החקירות, נהרג היום בלוחמה בעין השלושה. אמוץ היה אחד מעמודי התווך שהובילו את מחלקת החקירות לאורך שנים רבות. אנחנו כואבים ומבכים את לכתו, ומשתתפים ביגונם המר של אישתו שגית ושלושת ילדיו, ליהיא, אורי ושירה. אמוץ היה בשיא פריחתו. איבדנו חבר יקר, איש משפחה אוהב, מלח הארץ שנהרג בפעילות מבצעית נגד מחבלים בהגנה על מדינת ישראל. נזכור אותו לעד".

אירועים נוספים היום בלוחמה בעזה

במקביל לתקרית החדירה, כמה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל מירי צלפים באזור בית חנון שבצפון הרצועה. הפצועים קיבלו טיפול במקום. לפני החדירה בגבול הרצועה פרסמה הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם", באתר האינטרנט שלה דיווח על פעולה שמתבצעת "מעבר לקווי האויב מול אזור מרכז הרצועה". עוד דווח על חילופי אש ענפים עם כוח צה"ל. על פי הדיווח, יש נפגעים "בשורות האויב". השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אישר כי "היו תקריות על הגדר עם מחבלים". את הדברים אמר אהרונוביץ' באזור השעה 10:30 במהלך סיור באשדוד.

קצין צה"ל מחטיבת הנח"ל נפצע היום (שבת) באורח קשה מפליטת כדור במהלך פעילות מבצעית של הכוחות בצפון רצועת עזה. הקצין פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בתוך כך, הערב נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. דקות לפני השעה 19:00 בערב נשמעה אזעקה באזורים נרחבים בדרום ובשפלה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה בשמי רחובות. כשעה קודם לכן יירטה סוללת "כיפת ברזל" רקטה בשמי אשקלון. רסיס שפגע בקו מתח גרם לניתוק החשמל באזור. זמן קצר אחר כך נשמעה אזעקה גם בבאר שבע, ולאחריה יורטו שלוש רקטות והתפוצצו חמש אחרות בשטחים פתוחים. הערב נשמעו אזעקות גם במועצות האזוריות מרחבים, חוף אשקלון ובני שמעון.

מוקדם יותר, בצהריים (שבת), הסתערה חוליית מחבלים על דחפור של צה"ל באזור כיסופים, תוך שהיא משגרת לעברו טיל נגד טנקים. כוח צה"ל שנמצא במקום זיהה את החוליה, פתח לעברה באש והרג שני מחבלים. אחד המחבלים הפעיל חגורת נפץ שנשא על גופו. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל. נבדקת האפשרות שחוליית המחבלים יצאה מתוך מנהרה.

במקביל נמשך ירי הרקטות בדרום, וגובה קורבנות נוספים: אלוג' עודה, בן 33, נהרג בעקבות נפילת רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר אזור דימונה. ארבעה מבני משפחתו, בהם תינוקת בת ארבעה חודשים וילד בן חמש, נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי.

כוחות מגן דוד אדום שהגיעו לאחד מיישובי הפזורה הבדואית, שבו נפלה הרקטה, ביצעו ניסיונות החייאה בגבר שנפצע באורח אנוש, אך נאלצו לקבוע את מותו. תינוקת בת ארבעה חודשים נפצעה באורח קשה, שתי נשים כבנות 30 נפגעו מרסיסים, אחת מהן במצב בינוני. ילד כבן חמש שנפגע אף הוא מרסיסים נפצע קל. כל הפצועים פונו לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

"היום ספגנו ארבעה מטחים בדימונה ורקטה אחת פגעה בפזורה הבדואית", סיפר לחדשות 2 ראש העיר בני ביטון. "אנחנו יודעים שתושבי הפזורה לא ממוגנים בשום צורה. זו הפעם הראשונה שיש לנו נפגעים באזור".

יירוטים בשמי ראשל"צ

סמוך לשעה 10:00 הבוקר (שבת) נורו מספר רקטות לעבר קריית מלאכי, גדרה והמועצות באר טוביה ויואב. רקטה אחת התפוצצה בתוך יישוב במועצת באר טוביה וגרמה לנזק קל. לא היו נפגעים. קודם לכן נורו מאז חצות 7 רקטות לעבר ישראל - מתוכן יורטו ארבע. רקטה אחת התפוצצה בשטח בנוי באשדוד גרמה נזק למספר כלי רכב ולחלונות בכמה דירות. שני בני אדם ששהו במקום נזקקו לטיפול רפואי לאחר שלקו בחרדה.

אמש (שישי) יירטה מערכת כיפת ברזל שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר גוש דן. הרקטות יורטו בשמי ראשון לציון. הצופרים הופעלו בין היתר בתל אביב, בחולון, בבת ים, ברמלה ועוד. חמאס קיבל אחריות לירי ואמר כי ירה לפחות שלוש רקטות מסוג M-75. היה זה המטח השני שנורה אמש למרכז הארץ, לאחר בשעות הערב המוקדמות יירטה מערכת "כיפת ברזל" ארבע רקטות בשמי מרכז הארץ, אז לא דווח על נפגעים או על נזק. חמאס קיבל את האחריות לירי, וכן על ירי חמש רקטות לעבר אשדוד.

מפיקוד העורף נמסר הבוקר (שבת) כי חל איסור לטייל בשמורות הטבע ובמסלול הטיולים במועצה האזורית אשכול הסמוכה לרצועת עזה, זאת עקב פעילות צה"ל ברצועה והסכנות הנובעות כתוצאה מירי הטילים לאזור.