רופא ערבי-ישראלי פרסם תמונת הסתה נגד נתניהו - והושעה

רופא בבית החולים שערי צדק הושעה מעבודתו לאחר שפרסם פוסטים מלאי שנאה נגד פעילות צה"ל בעזה והרג אזרחים ■ באחת התמונות שהעלה נראה ראש הממשלה עם ניבים נוטפי דם כשלמולו מוטל ילד פלסטיני

מתחם בי"ח שערי צדק הישן בירושלים / צילום: אוריה תדמור
מתחם בי"ח שערי צדק הישן בירושלים / צילום: אוריה תדמור

בבית החולים שערי צדק לא אהבו את הפוסטים נוטפי השנאה שפרסם ד"ר הייתם רג'בי נגד פעולות צה"ל בעזה, וראש הממשלה והחליטו להשעות אותו מעבודתו. "זכותו של כל אדם לחופש הביטוי, אני סבור שזו חציית גבול במערכת האמון שבין רופא ומטופל בכלל ובימים קשים אלה בפרט", הסביר מנהל בית החולים פרופסור, יונתן הלוי.

בימים האחרונים פרסם ד"ר רג'בי בעמוד הפייסבוק שלו פוסטים בהם פירט את "מעשי הזוועה", לתפיסתו, שמבצעת ישראל בפלסטינים בעזה, כשהוא מצרף תמונות מחרידות של גופות מרוטשות.

אחת מן התמונות הבולטות שפרסם וחוללה סערה, היתה תמונה של ראש הממשלה נתניהו, עם סמל מגן דוד על מצחו, ניבים בולטים ונוטפי דם כשגופת ילד פלסטיני מוטלת למולו. תחת התמונה נכתב: "Can't get enough, Save Palestinians kids".

התמונה שפרסם ד
 התמונה שפרסם ד

"הרופא הביע חרטה על הפרסום"

"אמש הובאו לידיעתי פוסטים בוטים שנשלחו אליו ואותם החליט לחלוק עם חבריו לפייסבוק בגנות חיילי צה"ל וראש הממשלה", כתב מנהל בית החולים בעקבות האירועים.

הוא החליט לזמן את ד"ר הייתאם למשרדו על מנת לשמוע את גרסתו. "ד"ר הייתאם הביע צער וחרטה על הפרסום שנשלח אליו, ועל כך שהוא מצא לנכון לחלוק פוסטים אלה עם חבריו לרשת החברתית", ציין פרופסור הלוי לאחר השיחה. "הוא חזר והדגיש מחוייבותו להמשיך ולספק טפול מקצועי ומסור ללא הבדל לכל דרוש כפי שעשה עד כה ולעשות את המיטב לשיקום אמון המטופלים בו".

בעקבות האירוע פנה מנהל בית החולים גם במכתב לעובדים וביקש מהם "לשמור על הרוח שמאפיינת את שערי צדק". "אני פונה לכל אחד ואחת מכם בבקשה נחרצת להתנהל ולהתבטא בין כתלי בית החולים ומחוצה לו בצורה אשר לא תפגע באמון צבור המטפלים מכל הזרמים והמוצאים בקרבנו, וזאת מבלי לשלול כהוא זה מאיש מאיתנו את תחושת הכאב הנורא על המתרחש".

עובד בעירייה העלה פוסט נגד ישראל - ופוטר

למרות זאת החליט על השעייתו: "בשערי צדק, בית החולים הגדול והמרכזי בירושלים, עובדים זה לצד זה ומטופלים זה לצד זה יהודים וערבים מזה דורות כאשר כולם מאוחדים ברצון להביא מרפא לכל. הנהלת בית החולים לא תאפשר כל הפרה של מציאות זו".

באירוע דומה בעיריית צפת פוטר עובד, בן מיעוטים, לאחר שהעלה אמש פוסט בפיייסבוק בגנות המדינה. בין השאר נכתב בפוסט: "הציונות היא אויב האנושות...כולנו פלסטין... פלסטין משוחררת..". ראש העיר צפת אילן שוחט השעה אותו הבוקר מעבודתו.