רהב שיבח את מנחת המסוקים שבנה רוטשטיין - ועורר דיון

רהב טען ששדה התעופה הפרטי שהקים ביה"ח תל השומר ללא אישורים הוא שאפשר הנחתת פצועים במקום, אבל בפועל מנחת לפינוי פצועים קיים שם מתמיד

רני רהב / צילום: יוסי כהן
רני רהב / צילום: יוסי כהן

"כל מי שיצא בזמנו נגד מנחת המסוקים שפרופ' רוטשטיין בנה בשיבא אוכל את הכובע! בזכות המנחת שיבא הוא כעת יעד לפינוי מוסק מעזה, מרחק 12 דקות טיסה".

את המשפט הזה צייץ היום (ב') רני רהב בטוויטר - וגרר תגובות נזעמות רבות, אך גם יותר מ-900 לייקים ותגובות אוהדות בפייסבוק. כזכור, "גלובס" חשף בחודשים האחרונים את "שדה התעופה הפרטי" שהקים מנהל בית-החולים שיבא פרופ' רוטשטיין, בניגוד לסיכומים וללא היתרי בנייה. (לסיפור המלא)

רהב הצליח לקומם עליו כמה גולשים בטוויטר (ובהם כתב "גלובס" שי ניב שחשף את הקמת המנחת), ואלה ביקשו בעיקר להזכיר לרהב עובדה אחת: מנחת מסוקים תמיד היה שם בשיבא, פרופ' רוטשטיין ביקש לבנות את המנחת לרווחת מטופלים עשירים.

רשות התעופה האזרחית שללה בעבר את היתר המנחת, בטענה כי ההאנגר שהוצב לטובת המסוקים הפרטיים מסכן את מסוקים צבאיים בעת פינוי נפגעים. עם זאת, כיום המנחת נחיתה של ארבעה מסוקים במקביל - במקום אחד.

הנה תגובות הגולשים לרהב:

רני רהב / מתוך טוויטר
 רני רהב / מתוך טוויטר

רהב מסר בתגובה: "כל מה שמעניין אותי זה החיילים והמנחת שמשרת את הבאתם באופן מיידי לחדרי הניתוח של תל השומר. אוליגרכים לא מעניינים אותי ושום אדם אחר שמשתמש במנחת שהוא לא צה"ל".

מרשות התעופה האזרחית נמסר כי מאז ומתמיד ניתן היה לפנות נפגעים באמצעות המנחת הקיים, וכי בניית ההאנגר במקום אינה משנה דבר בהיבט של פינוי נפגעים. עוד הובהר כי בניגוד לטענות של רהב, אין כיום שום דרך להנחית במקום 4 מסוקים יחדיו אלא אחד בלבד.

ברשות מדגישים כי לכל היותר ניתן לגרור מספר מסוקים אל תוך ההאנגר הגדול שנבנה במקום, אולם ממילא מסוקים צבאים לא חונים שם.