הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; דיסקונט עלתה 2.7%

צה"ל ממשיך לנהל לחימה ברצועת עזה, זה היום ה-22 ■ בנק ישראל הוריד אתמול את הריבית במשק לחודש אוגוסט, שפל של 5 שנים

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת בצל הימשכותו של מבצע "צוק איתן" שמנהל צה"ל ברצועת עזה [לסיקור המלא של הלחימה], וברקע עליות היום בבורסות אירופה ועליות קלות בפתיחת המסחר בוול סטריט. מחזור המסחר הסתכם בכ-800 מיליון שקל.

היום תחל הישיבה הדו-יומית של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב, בסיומה תפורסם החלטת הריבית. הפד צפוי לעדכן באשר לתחזיות הכלכליות לתקופה הקרובה. את המדיניות המוניטרית, נזכיר, הוא פירסם כבר לפני כחודשיים - סיום רכישות האג"ח באוקטובר והפחתה של 10 מיליארד דולר ברכישות מדי חודש עד אז.

בנק ישראל הוריד אתמול את הריבית במשק לחודש אוגוסט, זאת נוכח ההאטה הכלכלית והמשך ייסוף השקל. הריבית הופחתה ב-0.25% ל-0.5%, רמת שפל שלא נראתה מאז אוגוסט 2009.

במקביל הודיע בנק ישראל על הפחתת ריבית הדיסקאונט לבנקים ברבע אחוז ל-0.25%. בבנק מסבירים את ההחלטה להוריד את הריבית בנתונים הכלכליים המעידים על האטה במשק, לצד האינפלציה שנמצאת מתחת לטווח הממשלתי. כמו כן, הירידה בציפיות האינפלציה והתחזקות השקל סללו את הדרך להורדת הריבית.

הורדת הריבית אמורה הייתה להחליש את השקל מול הדולר והאירו, אבל בזירת המט"ח המקומית לא נרשמת תנודה מהותית. הדולר היציג נותר יציב ברמה של 3.426 שקלים והאירו נקבע על 4.603 שקלים.

מניות במוקד

יום לאחר שחברת דורי בניה דיווחה על הפסד צפוי של 350-250 מיליון שקל, עדכנה אתמול החברה האם, קבוצת דורי שבשליטת גזית גלוב , כי בכוונתה "לגבש תוכנית שתכליתה חיזוק מבנה ההון ותזרים המזומנים של החברה". בין היתר, נשקלות האפשרויות של מיזוג עם דורי בניה, או רכישת האג"ח שלה. [לסיפור המלא]

ההחזקה במניות החברה לישראל צפויה להסב קצת נחת לבנק לאומי , אחרי שגרמה לו הפסדים כבדים בשנים האחרונות. "החברה לישראל צפויה לרשום ברבעון השלישי רווח של 800-1,100 מיליון שקל, שינבע בעיקר מהסדר החוב בצים, אשר יתבטא אצל לאומי ברווח של 500-700 מיליון שקל ברבעון הרביעי", כך מעריכים מיכה גולדברג, מנהל מחלקת המחקר של אקסלנס, והאנליסטית ליאת גלזר.

מניית דיסקונט ריכזה עניין על רקע הדיווחים על שינויים בהנהלת הבנק.

חברת קמטק דיווחה היום כי הכנסותיה הסתכמו ברבעון השני של שנת 2014 ב-23.2 מיליון דולר - גידול של כ-4% לעומת הכנסות של 22.3 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2013. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ברבעון השני ב-2 מיליון דולר (8.7% מההכנסות) או 7 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי על בסיס GAAP של 300 אלף דולר (1.5% מההכנסות) או 1 סנט למניה ברבעון השני של 2013.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]