הספונסריות בפרמיירליג ישלמו העונה 14% יותר ל-20 המועדונים

החוזה של יונייטד עם שברולט, בסך 47 מיליון ליש"ט, יקפיץ את סך החסויות המרכזיות בליגה האנגלית אל שיא כל הזמנים של 191 מיליון ליש"ט

חולצת המשחק החדשה של מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס
חולצת המשחק החדשה של מנצ'סטר יונייטד / צלם: רויטרס

חוזה הספונסרשיפ של מנצ'סטר יונייטד עם שברלוט שייכנס לתוקף בעונה הקרובה (2014/15) - יקפיץ את סך הכספים שיקבלו 20 קבוצות הפרמיירליג מהחסויות המרכזיות שלהן לשיא כל הזמנים של 191.35 מיליון ליש"ט, עלייה של 14%. כך מפרסם אתר ‏SportingIntelligence‏.

מותג הרכבים מבית ג'נרל מוטורס ישלם ל"שדים האדומים" העונה 47 מיליון ליש"ט, לעומת 20 מיליון ליש"ט שהעביר למועדון ברוקר הביטוח ‏AON‏ אשתקד, אז הסתכמו סך חוזי הספונסרשיפ המרכזיים בליגה הבכירה באנגליה ב-167.7 מיליון ליש"ט. ‏בתוך חמש שנים צמחו הסכמי החסות בפרמיירליג בסך של 90% (עמדו בעונת 2010/11 על 100.4 מיליון ליש"ט).

‏קבוצה נוספת שתהנה העונה מעלייה בסכומי החסות המרכזית שלה היא סוונזי סיטי: 4 מיליון ליש"ט שתקבל מענקית הפתרונות הפיננסיים הסינית ‏GWFX‏, לעומת 2 מיליון ליש"ט שקיבלה מהחברה בעונה הקודמת. מי שתיאלץ לספוג את הירידה הגדולה ביותר בכספי הספונסר המרכזי היא טוטנהאם: בעוד אשתקד קיבלה 19 מיליון ליש"ט מענקית הביטוח מהונג-קונג ‏AIA‏ עבור פרסום במשחקי הפרמיירליג, ועוד 3 מיליון ליש"ט מ-‏HP‏ עבור משחקיה בליגה האירופית - העונה היא תסתפק בהסכם פשוט יותר, בסך 16 מיליון ליש"ט, אך ורק עם ‏AIA‏.

את העסקה הגדולה ביותר אחרי זאת של מנצ'סטר יונייטד תקבל העונה ארסנל (30 מיליון ליש"ט מאמירייטס, חברת התעופה של איחוד האמירויות). בחסות הקטנה ביותר תחזיק הקבוצה הלונדונית הקטנה קריסטל פאלאס: 750 אלף ליש"ט בלבד מחברת הארנקים האלקטרוניים ‏Neteller‏.

החסויות המרכזיות היקרות בפרמיירליג
 החסויות המרכזיות היקרות בפרמיירליג