מניית היום: קיבלה השקעה במיליוני שקלים - ומזנקת 20%

קרן יורקוויל משקיעה במדיוי 3 מיליון שקל; מתקיימים מגעים להעמדת הלוואה למדיוי בסך של עד 10 מיליון שקל נוספים

הבורסה לנירות ערך בתל אביב אחד העם / צלם: בלומברג
הבורסה לנירות ערך בתל אביב אחד העם / צלם: בלומברג

מדיוי , המפתחת, משווקת ומוכרת מוצרים דנטליים בטכנולוגיה ייחודית ומקדמת פעילות מו"פ חדשנית בתחומי המיגרנה והכאב הכרוני, מרכזת היום (ד') עניין רב בשוק לאחר שהודיעה כי התקשרה בהסכם עם קרן ההשקעות האמריקאית יורקוויל, במסגרתו התחייבה הקרן להשקיע במדיוי סך של כ-3.084 מיליון שקל כנגד הקצאת כ-3.96 מיליון מניות של החברה.

על פי תנאי הסכם ההשקעה, המניות המוקצות כפופות למגבלות על מכירה חוזרת (הוראות החסימה), ונקבע כי בכוונת מדיוי לפרסם תשקיף לשחרור המניות המוקצות ממגבלות החסימה. במסגרת ההסכם נקבעו מנגנוני התאמה, המבוססים על ערך מניות החברה בזמנים מסוימים, על מנת להבטיח שהתמורה שתתקבל ליורקוויל ממכירת המניות המוקצות תהיה לכל הפחות 990 אלף דולר.

במקביל, מדיוי מקיימת מגעים להתקשרות בהסכם נוסף עם יורקוויל, במסגרתו תעמיד יורקוויל לחברה הלוואה בסך של עד כ-10 מיליון שקל. טרם נתגבשו התנאים הסופיים להסכם ההלוואה ואין כל ודאות כי עסקה זו תצא אל הפועל.

מנכ"ל החברה ג'וש רורקה אמר היום כי "אנו שמחים על ההתקשרות בהסכם עם קרן יורקוויל ומאמינים כי כספי השקעה ראשונית זו עשויים לקדם את החברה ביישום המהלכים הקליניים והעסקיים הקרובים. כספי ההשקעה יאפשרו לנו להבטיח גמישות מימונית וניהולית עם המשך החדרת מוצר ה-Laboraide לשימוש בלידה בטריטוריות אסטרטגיות נוספות וכן יסייעו לנו בהיערכותנו לתחילת ניסוי קליני בהתוויה רפואית נוספת, המיגרנה. אנו מאמינים כי הסכם ההשקעה עם יורקוויל מהווה מהלך נוסף בקידום החברה לצמיחה ולהצפת ערך לבעלי המניות".

נזכיר כי מדיוי ריכזה לפני מספר שבועות עניין עצום בבורסה, ומנייתה נסקה במאות אחוזים תוך ימים ספורים, בין היתר ברקע הודעתה כי קיבלה את אישור ועדת הלסינקי של בית החולים בלינסון להתחלת ביצוע ניסוי רפואי קליני במטרה לחזק את הוכחת יעילותו הקלינית של מכשיר ה-Laboraide לקיצור זמן השלב השני של הלידה (שלב הלחיצות) והפחתת תחושת הכאב.