גלעד שליט: "עוקב בדאגה ומתפלל לשלומם של החיילים"

בשיחה עם חדשות 2 Online התייחס גלעד למבצע בעזה ואמר: "כפי שחיילי צה"ל עזרו ותמכו בי בעבר, כך אני מודה להם על הפעילות שלהם היום"

גלעד שליט / צילום: רויטרס
גלעד שליט / צילום: רויטרס

גלעד שליט, שנחטף בידי חמאס והוחזק בעזה, מתייחס היום לראשונה (ד') למערכה שמנהל צה"ל ברצועה, ומבקש לחזק את כוחות הלוחמים בשליחותם.

בשיחה עם חדשות 2 הביע גלעד את דאגתו לחיילי צה"ל המשתתפים במערכה, וביקש לגמול להם על התמיכה הרבה שהעניקו לו לאורך התקופה הארוכה שבה היה בשבי חמאס. "כפי שחיילי צה״ל עזרו ותמכו בי בעבר, כך אני מודה להם על הפעילות שלהם היום ועוקב בדאגה אחר המתרחש", אמר שליט. "אני מתפלל לשלומם של החיילים ומקווה שיחזרו הביתה בשלום, תודה לכם״.

מוקדם יותר, דחה אביו את הביקורות החריפות שמופנות ביממה האחרונה ברשתות החברתיות נגד משפחתו, על כך שלא גילתה סולידריות עם חיילי צה"ל בעת הזו, ואמר כי בני המשפחה אינן מבטאים את מחוותיהם בנושא בפומבי. "אני לא מעוניין ליחצן את מה שאנחנו עושים או לא עושים", אמר נועם שליט בשיחה עם חדשות 2 Online. "כשאני הולך לנחם משפחות שכולות, אני לא מדווח על כך לתקשורת ולא מזמין צלמי עיתונות. ובהחלט ניחמתי. גם אנחנו משפחה שכולה, ובארץ אין לאף אחד מונופול על השכול".

גם הפרסומים באחרונה על מעצרים חוזרים של חלק ממשוחררי עסקת שליט, לא תורמים לרף הסובלנות שמגלים גורמים שונים בציבור כלפי משפחת שליט בעת הזו. "אנשים רוצים להאשים את גלעד על המאבק הלאומי לשחרר אותו?", שאל שליט. "אז אולי עכשיו חלק יכולים להצטער על כך ששחררו אותו, גם התבטאויות כאלו שמעתי. זאת למרות שמאז שגלעד חזר שוחררו גם אסירים וגם מחבלים עם דם על הידיים, אז יכול להיות שהוא באמת אשם".

את התייחסותו הנרחבת לביקורת מעדיף שליט לפי שעה לשמור לעצמו. "כל עוד יש מלחמה ואנשים נהרגים ונפצעים, אנחנו לא מעוניינים להתחיל עימותים בתקשורת על העניינים האישיים שלנו. אם וכאשר כל זה יסתיים אולי נאמר משהו, אבל עכשיו הבעיות האישיות שלנו לא צריכות להיות על סדר היום הלאומי".