צה"ל: די לתרומות של אוכל ובגדים לחיילי צה"ל בשטח

צה"ל מחדד נהלים קיימים בדבר איסור קבלת תרומות, ומורה למפקדי הכוחות בשטחי הכינוס ובעזה שלא לקבל תרומות מאזרחים באופן ישיר - אלא דרך האגודה למען החייל וקרן לב"י

מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

צה"ל עושה סדר בקבלת התרומות לחיילי צה"ל שנמצאים בעזה ובסביבה במסגרת מבצע "צוק איתן". במהלך 3 שבועות הלחימה הגיעו אלפי ואף עשרות אלפי חבילות מאזרחים עבור החיילים - אוכל, בגדים, כלי רחצה ועוד, וכנראה שהוגדשה הסאה.

צה"ל מחדד את הנהלים הקיימים בדבר איסור קבלת תרומות, ומורה למפקדי הכוחות בשטחי הכינוס ובעזה שלא לקבל תרומות מאזרחים באופן ישיר - אלא דרך האגודה למען החייל וקרן לב"י.

מגורם צבאי בכיר נמסר, כי "לא מדובר בנהלים חדשים, אלא חידוד נהלים שקיימים כל הזמן. צה"ל מודה ומוקיר את ההירתמות של אזרחי ישראל למען החיילים, אך מבקש לשמור בכך גם על שוויוניות בתרומות - וויסות שלהן בעזרת האגודה למען החייל וקרן לב"י".

בנוסף נציין, כי צה"ל מבקש בכך גם לשמור על בטיחות האזרחים הרבים שמגיעים לעוטף עזה ולשטחי הכינוס עם כל טוב בידיהם בכדי לשמח את החיילים. עוד נוסיף, כי כשמדובר באוכל חם שמגיע לשטח, לצה"ל אין אפשרות לשמור על תקינותו לאורך זמן ומספר חיילים אף התלוננו על קלקולי קיבה שנגרמו כתוצאה מאוכל שהתקלקל.

לפי דיווחים מהשטח, חיילים מוסרים כי אין להם שום מחסור וכי התרומות הרבות שהגיעו ממלאות את כל החסר ואף יותר מכך.