ביהמ"ש העליון באנגליה: "עסקי הקונצרטים" של ארסנל לא יוכלו להתרחב

המועדון ביקש להגדיל את כמות ההופעות המוזיקליות שהוא רשאי לארח באצטדיון ה"אמירייטס", על מנת "להתמודד כלכלית בעולם הכדורגל התחרותי"

כריס מרטין סולן להקת קולדפליי/ צילום: רויטרס
כריס מרטין סולן להקת קולדפליי/ צילום: רויטרס

מכה כלכלית לארסנל: מועדון הכדורגל הלונדוני הפסיד במאבקו, שהגיע עד לבית המשפט העליון באנגליה, סביב קיום הופעות מוזיקליות באצטדיון הביתי שלו - ה"אמירייטס". ההופעות שהתקיימו במתקן, בין היתר של ברוס ספרינגסטין, קולדפליי ומיוז - הצליחו לייצר לקבוצה הכנסות של מאות אלפי ליש"ט בכל ערב.

"התותחנים" בדקו אפשרות להגדיל את מספר הקונצרטים שיכולים להתקיים מדי שנה במתקן שלהם משלושה לשישה, אך המועצה המקומית (Islington Council) דחתה את הבקשה בינואר האחרון. בעתירה שהגישה ארסנל לבית המשפט, טענה כי "נפלו טעויות חוקיות" בהחלטת המועצה, אך כאמור, בית המשפט ביטל השבוע את הטענה הזאת.

האצטדיון של ארסנל ממוקם בליבה של שכונת מגורים, והמתנגדים לבקשת המועדון טענו כי ההופעות גורמות לרעש רב ומהומות שנוצרות על-ידי הקהל שמגיע לצפות בהן.

המפקח מטעם המועצה המקומית טען כי "אם ארסנל מסוגלת לממן את רכישתו של מסוט אוזיל ב-43 מיליון ליש"ט, היא לא יכולה לטעון שהיא גוף עני". במועדון אמרו מנגד כי קיום הופעות הוא הכרחי, על מנת לאפשר למועדון "להתמודד בעולם הכדורגל התחרותי כלכלית", ואף התייחסו לעובדה שהם רושמים רווחים תפעוליים של כ-20 מיליון ליש"ט בעונה, לעומת מנצ'סטר יונייטד שמרוויחה כ-100 מיליון ליש"ט.